▫️شهر خلاق بر سه مفهوم طبقه خلاق، صنايع فرهنگي هنري خلاق و علم و فنآوري تاکيد دارد. مردم مصرف کننده و توليدکننده کالاهاي فرهنگي هستند و ظهور هنرمندان آينده نيز از ميان آنان اتفاق ميافتد. به همين منظور ايجاد بستر مناسب براي موفقيت کارکنان خلاق داراي اهميت است. مشارکتهاي اجتماعي و امکان به قدرت رسيدن سريع جوانان خلاق در عرصه هاي مديريتي در شهرهاي خلاق از ارکان اصلي اين شهرها محسوب ميشوند.
▪️بنگاههاي اقتصادي در شهرهاي خلاق ايده هاي نوآورانه را تجاري سازي ميکنند و به اشتغال زايي ميپردازند. افراد خلاق براي بروز خلاقيت، الهام پذيري و الهام بخشي و نمايش کار خود احتياج به فضا دارند. فضاهاي مناسب شهري زمينه ساز برانگيختگي و انطباق و بيان خلاقيت ساکنان آن ميشوند.
▫️يک محيط شهري به عنوان پشتيبان خلاقيت از ارتباطات بهره ميبرد و شبکه توليدکنندگان منطقه هاي را ايجاد و رقابت و همکاري ميان آنان را تقويت ميکند؛ اين مجموعه خلاقيت را به شهر تزريق خواهد کرد.
چشم انداز و آوازه موضوعي است که موجب رشد استعدادها و جلب توجه به شهر ميشود و گردشگري را توسعه ميدهد. ورود اقشار متفاوت به محيط شهر و تعامل شهروندان با آنان به رشد خلاقيت شهروندان منجر ميشود. مهاجرتهاي بين المللي و ارتباط با ديگر نقاط جهان براي رشد خلاقيت ضروري است.




















