🔘موضوع برندینگ قاعدتا در یک زمینه بزرگ تر و عمومی تر باید مورد توجه قرار گیرد. آنچه بدیهی به نظر می رسد، این است که با توجه به پدیده جهانی شدن شهرها و رقابت جهت جذب سرمایه های مالی و انسانی، شهرهایی با آوازه یابی و افزون شدن شهرتشان و پیدا کردن نقش های موثر و مثبت توانسته اند در این عرصه موفق تر باشند. برند خوب و پایدار شهر ممکن است سبب ارتقای کیفیت مکان، بهبود زمینه های بقای شهر و زنده ماندن آن شود. در برندینگ شهری عوامل مختلفی چون توریسم، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مردم شناسی، کیفیت و حس مکانی، توان های بالقوه، کیفیت های اولیه زندگی، آموزش و... تاثیرگذارند.
🔘برند شدن کالا، شهر یا مکان به دنبال خود، جذب سرمایه، گردشگر، اطمینان و همچنین شهره و آوازه را همراه خواهدداشت. از سویی شهرها با اتکا بر ویژگی های منحصر به فرد مکانی و فضایی خود می توانند نقش مهمی در این راستا ایفا کنند. با وارد کردن رقابت پذیری در سطح محلی آن (مکان های شهری) می توان از مزایا و فرصت های حاصل از آوازه مندی بهره برد و نه تنها سبب شهرت و اعتبار مکان شهری شد، بلکه رشد و اعتبار منطقه شهری آن را هم فراهم آورد.
از این منظر یکی از ابزارهای رقابت پذیری شهری، برندینگ شهری است که مکان های شهری را به یک مقصد مهم برای گروه های مخاطب تبدیل می کند؛ به طوری که مردم خواهان زندگی، حضور و دیدار در آن باشند. جهت برند کردن و وارد کردن آن به عرصه رقابتی به روند زیر مورد توجه قرار می گیرد:
1. داشتن هویت رقابتی
2. داشتن ایده های خوب، نوآوری و جدید
3. به کارگیری، اجرا و عمل به ایده ها
4. انتقال آن به همه.




















