برنامه ریزان شهری در شهرهای عمده سراسر جهان چگونگی سفرهای ما را مورد بازاندیشی قرار داده و بسیاری بر این باورند که پیاده مداری باید دارای نقشی اساسی باشد. آمستردام، کپنهاگ، هلسینکی، زوریخ، و هامبورگ همه به سوی آینده ای حرکت میکنند که در آن خیابانها افراد بیشتر و ماشین کمتری داشته باشند.
🔸 هلسینکی، فنلاند
برنامه توسعه هلسینکی هدفی را برای ساکنین در نظر گرفته است که تا سال 2050 تمام سفرهای روزانه را به صورت پیاده یا با دوچرخه انجام دهند.
🔸 کپنهاگ، دانمارک
کپنهاگ با پیشبینی آیندهی تحرک پایدار، ابتدا در دهه 1960 مکانهایی را منحصراً برای عابران پیاده ایجاد کرد. امروزه، این شهر به شبکهی دوچرخهسواری خود مشهور بوده و پیادهروهای بسیار پراکندهی آن توسط شکلهای مختلف حمل و نقل به هم پیوسته هستند.
🔸زوریخ، سوئیس
از آنجا که از اواسط دهه 1990 پیاده مداری در اولویتِ شهر زوریخ قرار داشته است، در حال حاضر 34 درصد از سفرها در این شهر به صورت پیاده یا با دوچرخه صورت میگیرند.
🔸هامبورگ، آلمان
در هامبورگ، شبکه سبز، فضاهای سبز عمومی را در شهر به هم متصل ساخته و حملونقل فعال را تشویق میکند. هدف این شبکه سبز، نه تنها کاهش حرکت ماشینها در منطقه مرکزی، بلکه نیاز به استفاده از آنها بوده است، که نشان میدهد شهرهای بزرگ میتوانند پیاده مدار بوده و برای مردم طراحی شوند.
🔸آمستردام، هلند
آمستردام با قرار دادن محدودیتهای سرعتی در بیشتر خیابانهای شهر و طراحی فضاهای خاص بدون ماشین، به حملونقل قدرتمند پویا دست یافته است.
عملگرهای گوگل اسکالر
عملگرهای گوگل معمولی همراه راهنمای جامع
مقایسه عملگرهای گوگل معمولی و گوگل اسکالر
عملگرهای فعال گوگل (نسخه نهایی جامع)
انواع موتور و سرویس های گوگل
تمام ابزارهای Rich Widget
عملگرهای گوگل معمولی
عملگرهای Google Scholar با توضیحات فارسی و مثال کاربردی
آموزش بررسی خطاهای ژئورفرنس کردن تصاویر رقومی
طرح ریزی شهری
۱۴ رسالت یا ماموريت شهرداریها:
راهکار سازمان ملل برای حل مشکلات حاشیه نشینی
ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻃﺮﺡ تفصیلی
شهر هوشمند به شهری گفته میشود که داری شش معیار اصلی زندگی هوشمند جدید از جمله:
پلازا چیست؟
راهوند چیست؟
واژه های قوانین و مقررات ساخت و ساز
تعاریف مربوط به ابنیه و ساختمان
اصطلاحات کارگاهی مهندسین
طراحی مبلمان شهری چند منظوره
محصولات


