بحثهایی در مورد گردشگری
سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) پیشبینی میکند که گردشگری بینالمللی با نرخ رشد ۴٪ به کار خود ادامه دهد[۱] و اروپا تا سال ۲۰۲۰ همچنان جزء پرجاذبهترین مناطق گردشگری جهان خواهد ماند ولی سهم این قاره از ۶۰ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۴۶ درصد کاهش خواهد یافت. این در حالی است که روند مسافرتهای دور اندکی بیشتر از مسافرتهای داخلی خواهد بود و از ۱۸ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. از زمانی که تجارت الکترونیکی در اینترنت رونق گرفته، محصولات گردشگری از جمله پرمعاملهترین اقلام مورد تجارت بودهاند. این محصولات یا سرویسها با نرخ مناسب در شبکه عرضه میشوند. عرضهکنندگان خدمات گردشگری (سفرها، هتلها، خطوط هواپیمایی و غیره) فروش اینترنتی را در دستور کار خود قرار دادهاند و بدین ترتیب تا حد زیادی دست واسطهها کوتاه شدهاست. انتظار میرود در زمینهٔ سفرهای فضایی طی ربع اول قرن بیست و یکم پیشرفت چشمگیری حاصل شود اگر چه در مقایسه با مراکز سنتی، آمار گردشگران این بخش قابل توجه نخواهد بود مگر این که تکنولوژیهایی چون سیستمهای حمل به فضا پیشرفت کنند و ارزان تمام شوند. پیشرفتهای تکنولوژیکی میتواند هتلهای فضایی را ممکن نمایند و مثلاً هواپیماهای خورشیدی یا فضاپیماهای بزرگ را عرضه کنند. هتلهای زیر آبی مثل هیدروپلیس هم که انتظار میرود در سال ۲۰۰۶ در دبی ساخته شود به این مجموعه اضافه خواهند شد. در اقیانوس نیز گردشگران مورد استقبال کشتیهای گشتی بسیار بزرگ و بینظیر و شاید هم شهرهای شناور قرار خواهند گرفت. برخی آیندهگراها انتظار دارند هتلهای سیار و پایهداری ساخته شوند که بتوانند بهطور موقت در هر جای کرهٔ زمین نصب شوند و هر جا که ساخت هتلها از نظر سیاسی اقتصادی یا بنا به ملاحظات زیستمحیطی قابل قبول نباشد از آنها استفاده کنند.[۱]
انگیزه سفر
امروزه در بازارهای بزرگ و سنتی گردشگر فرست، مردم تمایل دارند به جای "گردشگر" خود را "مسافر" بپندارند. آنها در تجارب تعطیلاتی خود به دنبال فرصتی برای غوطه ور شدن در یک فرهنگ، درک محیط انسانی و فیزیکی مقصد و نیز کامیابی خود از تعطیلاتشان هستند.
موضوعات مرتبط: طبیعت گردی و گردشگری
عملگرهای گوگل اسکالر
عملگرهای گوگل معمولی همراه راهنمای جامع
مقایسه عملگرهای گوگل معمولی و گوگل اسکالر
عملگرهای فعال گوگل (نسخه نهایی جامع)
انواع موتور و سرویس های گوگل
تمام ابزارهای Rich Widget
عملگرهای گوگل معمولی
عملگرهای Google Scholar با توضیحات فارسی و مثال کاربردی
آموزش بررسی خطاهای ژئورفرنس کردن تصاویر رقومی
طرح ریزی شهری
۱۴ رسالت یا ماموريت شهرداریها:
راهکار سازمان ملل برای حل مشکلات حاشیه نشینی
ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻃﺮﺡ تفصیلی
شهر هوشمند به شهری گفته میشود که داری شش معیار اصلی زندگی هوشمند جدید از جمله:
پلازا چیست؟
راهوند چیست؟
واژه های قوانین و مقررات ساخت و ساز
تعاریف مربوط به ابنیه و ساختمان
اصطلاحات کارگاهی مهندسین
طراحی مبلمان شهری چند منظوره
محصولات


