شهرسازان نوین (NGO)

ارائه دهنده خدمات نوین: جغرافیا، شهرسازی، عمران، معماری، نقشه برداری

كــاهش استفاده از خــــودروی شخصی منـــــوط بـه تأميـــــن امنيت پيـــاده‌ها

پویا عاشوری
شهرسازان نوین (NGO) ارائه دهنده خدمات نوین: جغرافیا، شهرسازی، عمران، معماری، نقشه برداری

كــاهش استفاده از خــــودروی شخصی منـــــوط بـه تأميـــــن امنيت پيـــاده‌ها

✅كــاهش استفاده از خــــودروی شخصی منـــــوط بـه تأميـــــن امنيت پيـــاده‌ها

 تا زمانی كه عابر پياده در برنامه ‌ريزی شهري جايی نداشته باشد و امنيت جانی وی توسط سواره تهديد شود، هر روز بــر حجم استــفاده ‌كننــدگان از حمل ‌و نقــل خصوصی افزوده خواهد شد.

چگونـــه میتوان در شهرها و محلاتی که جولانگاه حرکت ماشین شخصی شده است، سخن از حرکت پیاده کرد؟
در مـــحله‌ای که هنوز پیــــاده رو ندارد و ماشین با سـرعت 50 کیلومتر از آن عبور می کند، چگونه میتـــوان از مادری انتظار داشت تا اجـــازه دهــــد کودکش پیاده به مــــدرسه محلشان (با کمتر از 1000 متر فاصله) بـرود تا کـــودکش با این حـــرکت پیاده کمتر در معرض چاقی قرار بگیرد؟

برنامه ‌ريزی حمل ‌و نقل و برنامه‌ ريزی شهری دو خواهرخوانده هستند و ارتـباط تنگاتنگ دارند چنانكه با پرداختن به يـكی از آنها به ‌تنهايي قادر به حل مشكلات شهری نخواهيم بود. مي‌ توان هدف برنامه ‌ريـــزی شهری و همچنين برنامه ‌ريزی حمل‌ و نقل را تأمين دسترسی و حداكثر سازی آن دانست ...

اکثر شهرها از نظر شهرسازی به صورت شهر بدقواره ای درآمده اند که هیچ فرمولی بر آنان حاکم نیست. جایگاه انسان در شهر مشخص نشده است.
نمی‌توان پیاده رویی را در شهرها پیدا کرد که بتوان ۱۵دقیقه بدون وجود مانع، پله و ... در آن پیاده روی کرد. زیرا که نگاه در شهرها از ابتدا انسان محور نیست و توسط متخصصین شهرسازی، طراحی شهری و  مدیریت شهری مدیریت نمی شود.


موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی

تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ | 1:50 | نویسنده : پویا عاشوری |
لطفاً از مطالب دیگر دیدن نمایید
««« صفحه بندی مطالب »»»
.: Website E l m e S h a h r:.