🎥 لیست فیلمهای آموزشی Arc Gis
1- فیلمهای آموزشی آشنایی با سیستمهای تصویری در ArcGIS
2- فیلم ها و فایلهای آموزش ArcMap Field Calculator
3- فیلم آموزشی برقراری ارتباط مستقیم Arcmap و Google Earth
4- فیلم آموزش استفاده از goolge map در ArcGIS
5- فیلم آموزش تبدیل عکس به ژئودیتابیس
6- فیلم آموزشی تبدیل و یکپارچه سازی چندین kml به shp توسط QGIS
7- عکسهای آموزشی آشنایی با توابع عضویت فازی
8- فیلم آشنایی با کاربرد GIS در یک شبکه الکتریکی
9- فیلم آموزشی استقاده از Basemap در ArcGIS
10- کاملترین بسته آموزشی شبکه زیرساخت و ژئومتریک نتورک در کشور - 16 ساعت
11- فیلم های آموزش روش شناسایی و از بین بردن عوارض و رکوردهای تکراری
12- فیلم آموزش روش دانلود تصاویر لندست توسط ArcGIS
13- بسته جامع آموزش OpenStreetMap و استفاده از OSM در ArcGIS - 20 ساعت
14- فیلم آموزش ویدیویی استفاده از هاپیرلینک برای الصاق تصاویر ، فیلم و ... به عوارض نقشه در ArcGIS
15-فیلم آموزش ویدیویی استفاده از XML برای Import و Export ژئودیتابیس در ArcGIS
16- بسته جامع آموزشGIS سازمانی (ArcSDE) - 65 ساعت
17- فیلم آموزش تخصیص IP استاتیک به ماشینهای مجازی (برای استفاده در ArcSDE)
18-فیلم آموزش ساخت فیلد increment بر اساس یک فیلد sort شده در ArcGIS توسط پایتون
19- فیلم آموزش تولید لایسنس ArcSDE
20-فیلم آموزش تولید ایندکس اتوماتیک برای پرینت نقشه ها و تولید layout در ArcGIS با استفاده از ابزار Data -Driven Pages
21-فیلم آموزش روش استخراج همزمان و سریع چند لایه در یک محدوده مشخص توسط ArcGIS
22-فیلم آموزش روش استفاده از تصاویر رستری در برنامه JOSM توسط Tilemill بخش اول (در ادامه بحث OpenStreetMap)
23- فیلم آموزش روش استفاده از تصاویر رستری در برنامه JOSM توسط پلاگین import images (در ادامه بحث OpenStreetMap)
24-فیلم آموزش ویدیویی استفاده از داد ه های حجیم OSM بخش اول
25-فیلم آموزش ویدیویی استخراج معابر از داده ها و نقشه های OSM برای استفاده در GIS
26-فیلم آموزش تبدیل MXD های ورژنهای بالاتر به پایین تر بدون نیاز به نصب ArcGIS
***********************
مدرس: علی حسنوند
ناشر: شهرسازان نوین
📬 برای دریافت فیلم ها و خرید هر یک از محصولات به آیدی تلگرام زیر پیام دهید 👇👇👇👇
برچسبها: فیلم آموزشی Arc Gis , آموزش Arc Gis
آموزش جستجوی پیشرفته در گوگل
با جستجو در گوگل به منابع بی شماری از اطلاعات دست خواهید یافت. اگر جستوجوی شما در گوگل به چند کلمه ساده محدود میشود پس بهتر است برای آموزش یافتن اطلاعات دقیق تر، جستجوی حرفه ای در گوگل با ما همراه باشید
میلیون ها نفر روزانه از موتور جست و جوی گوگل استفاده می کنند تا پاسخ سوال هایشان را بگیرند. اما گاهی اتفاق می افتد که به جای مطلب مورد نظرشان با صفحات نا مرتبط مواجه می شوند. مقاله پیش رو نکاتی را به شما آموزش خواهد داد تا با دقت بیشتر و در کمترین زمان، مرتبط ترین جست و جو را در گوگل انجام دهید. با استفاده از جستجوی پیشرفته گوگل ، نتایج جستجوهای پیچیده را محدود و دقیق تر کنید. برای مثال، میتوانید سایتهایی را پیدا کنید که در ۲۴ ساعت گذشته بهروزرسانی شدند یا تصاویر با رنگ دلخواهتان را پیدا کنید. در ادامه یاد می گیریم که چگونه مانند یک متخصص در گوگل جستجو کنیم؟ در این مقاله با آموزش جستجوی پیشرفته در گوگل و جستجوی پیشرفته عکس در گوگل آشنا خواهید شد.
Advanced search چیست؟ (جستجوی پیشرفته)
شاید داستان بامزه ی مادر بزرگ انگلیسی را شنیده باشید که با هر سرچی که در گوگل انجام می داد آخر جمله اش از کلمات “لطفا” و “ممنون” استفاده می کرد اما آنقدر ها هم که فکر می کنید گوگل نیازمند توضیحات زیادی از شما نیست ( البته گوگل بعدا از این مادربزرگ مودب تقدیر و تشکر به عمل آورد).
Advanced search ،سرچ حرفه ای در گوگل و یا جستجوی پیشرفته گوگل فارسی به معنای یافتن نتایج با دقت در کمترین زمان است. واقعیت این است که اگر روش اصولی و میان بر سرچ حرفه ای در گوگل را بلد باشید هدفتان هر چه که باشد از سرچ در نام وب سایت ها گرفته تا در متن صفحات تا کلمات کلیدی را به راحتی و سرعت پیدا خواهید کرد.
مثلا فرض کنید به دنبال نتایج زیر در گوگل هستید
- تمام دانشگاه های پزشکی در کشور X
- سرچ یک کتاب با عنوان و توضیح و نویسنده و انتشارات مشخص
قطعا نتایج سرچ های بالا ممکن است گیج کننده باشد و این سوال پیش بیاید که چگونه جستجوی پیشرفته در گوگل انجام دهیم؟ با آموزش جستجوی پیشرفته گوگل که در این مقاله یاد خواهید گرفت چنین سرچ های پیچیده ای را راحت تر انجام دهید.
آموزش جستجوی پیشرفته گوگل (گوگل فارسی جستجوی پیشرفته)
24 نکته برای جستجوی پیشرفته در گوگل
- سرچ مرتبط واژه
- استفاده از علامت ” برای سرچ دقیق تر واژه
مثال: ” آکادمی دیجیتال مارکتینگ”
استفاده از علامت ” برای سرچ دقیق تر واژه ( جستجوی پیشرفته گوگل )
- OR
با قرار دادن OR بین واژه X و واژه Y نتایج مربوط به X یا Y یا هردوی آنها با هم برای شما نمایش داده می شود. از علامت | نیز می توانید استفاده کنید.
مثال: Jobs OR Gatesیا Jobs | Gates
- And
با ترکیب X and Y تمام صفحاتی که X و Y با هم استفاده شده اند به شما نمایش داده می شود
مثال: Apple and Samsung
- جست و جوی کلمه در عنوان صفحه
تگ عنوان صفحه یک تگ از نوع HTML است که موضوع کل صفحه وب سایت به آن مرتبط است. مثلا اگر گوشی موبایل می فروشید می توانید رقبایتان را که در دامنه مشابه سرچ کنید و عنوان صفحه مورد نظرتان را پیدا کنید. این جست و جو از طریق دستور allintitle و intitle انجام می گیرد.
مثال: Allintitle: ‘ Best phone for purchase’
Intitle: ‘Best phone ever’
جست و جوی کلمه در عنوان صفحه ( جستجوی پیشرفته گوگل فارسی )
- جست و جو کلمه در آدرس وب سایت
با دستور Allinurl یا inurl می توانید کلمات مورد نظرتان را در اسم آدرس وب سایت ها جست و جو کنید. به عنوان مثال اگر وبلاگ نویسی می کنید با این دستور می توانید متوجه شوید چه سایت هایی مشابه سایت شما وجود دارد.
مثال: Allinurl: digital marketing lessons
Inurl: digital marketing lessons
- جست و جو کلمه در محتوای صفحه
اگر می خواهید کلمه ای خاص را فقط در محتوای صفحات جست و جو کنید باید از دستور intext: ویا Allintext: استفاده کنید.
مثال: intext:digital businesses
Allintext:digital businesses
جست و جو کلمه در محتوای صفحه ( جستجوی گوگل پیشرفته )
- کنار گذاشتن کلمات ناخواسته
اگر قصد دارید در جست و جوی تان از کلمه خاصی صرف نظر کنید باید آن را با علامت – از عبارت مورد نظرتان جدا کنید و قبل از کلمه ناخواسته علامت را قرار بدهید.
مثال: Best books –site:www.amazon.com
- جست و جو بر حسب زمان
جست و جو در گوگل بر حسب زمان این امکان را در اختیار شما می گذارد تا سرچ مورد نظرتان را در بازه زمانی خاصی پیدا کنید. ابتدا واژه مورد نظرتان را سرچ کنید مثلا Digital marketing academy بعد از اینکه صفحه نتایج باز شد عبارات زیر را بر حسب زمان مورد نظرتان انتهای URL سرچ شده کپی کنید.
- &tbs=qdr:s : کد مورد استفاده برای مطالب منتشر شده در ثانیه های اخیر
- &tbs=qdr:n:کد مورد استفاده برای مطالب منتشر شده در دقایق اخیر
- &tbs=qdr:h:کد مورد استفاده برای مطالب منتشر شده در ساعت اخیر
- &tbs=qdr:d:کد مورد استفاده برای مطالب منتشر شده در روز اخیر
- :&tbs=qdr:w:کد مورد استفاده برای مطالب منتشر شده در هفته ی اخیر
- &tbs=qdr:y:کد مورد استفاده برای مطالب منتشر شده در یکسال اخیر
- جست و جو بر حسب تاریخ
دقیقا مانند روش بالا بازه ی تاریخ مورد نظرتان را نیز می توانید برای سرچ خاصی جست و جو کنید. به ترتیب بالا ابتدا واژه یا عبارت مورد نظرتان را سرچ کنید و بعد کد دستوری زیر را انتهای باکس URL قرار دهید.
&tbs=cdr:1,cd_min:(Start Date),cd_max:(End Date)
مثلا برای سرچ های بازه تاریخ 1/01/2010 تا 2/06/2012 به صورت روبرو عمل می کنیم: &tbs=cdr:1,cd_min:1/01/2010,cd_max:2/06/2012
- جست و جو محدود به یک موقعیت جغرافیایی به خصوص
اگر دارای کسب و کاری هستید و می خواهید سئو محلی انجام دهید این ویژگی بهترین روش برای شماست. به منظور این کار از دستور زیر استفاده کنید:
marketing Loc:shiraz
گوگل فارسی با جستجوی پیشرفته
- ترجمه فوری
به جای اینکه google translate را سرچ کنید برای صرفه جویی در وقت از عبارت Translate {word} to {language} استفاده کنید.
مثال: Translate “how are you” to Persian
- تایمر آنلاین
اگر تلفن همراه هوشمندتان تایمر ندارد اصلا نگران نباشید با سرچ کلمه Timer در گوگل یک باکس برای شما ظاهر می شود که اگر دکمه استارت را بزنید شروع به اندازه گیری زمان به هر دو حالت نزولی و صعودی می کند.
- سرچ IP آدرس خودتان
اگر به دنبال آدرس IP خودتان می گردید به راحتی فقط با تایپ IP Address در گوگل می توانید آدرس IP تان را مشاهده کنید.
- جست و جوی کش سایت ها
خیلی اوقات سایت ها خصوصا وب سایت های خبری، خبری را منتشر و بعد از دقایق یا ساعتی آن را حذف می کنند. اگر می خواهید مطلب حذف شده در سایت خاصی را پیدا کنید می توانید قبل از آدرس سایت کلمه Cache را نوشته و بعد آن را در گوگل سرچ کنید.
مثال: Cache:http://www.theguardian.com/
جستجوی پیشرفته گوگل
- یافتن صفحه ای که به صفحه دیگر لینک داده است
این ویژگی ممکن است کمی مبهم به نظر برسد. به جای جست و جوی صفحه ای خاص دنبال صفحه ای هستیم که به صفحه دیگر لینک داده شده. مثلا فرض کنید وبلاگ نویس هستید و به تازگی مقاله مهمی منتشر کرده اید. می خواهید ببینید چه صفحاتی به مقاله شما لینک داده اند. از دستور زیر استفاده کنید:
(آدرس وب سایتتان):Link
- یافتن سایت های مشابه
فرض کنید به یک وب سایت خاص علاقه زیادی دارید در مورد هر چیزی که باشد مهم نیست. اما بعد از مدتی از آن خسته می شوید و می خواهید سایت های مشابه دیگری را پیدا کنید که در همین حوزه فعالیت می کنند. واژه Related: را قبل از آدرس سایت مورد نظرتان وارد کنید.
مثال: Related:Amazon.com
اگر دستور بالا را سرچ کنید تمام سایت های خرید آنلاین که مانند آمازون خرید اینترنتی دارند برای شما نمایش داده می شوند. اگر صاحب کسب وکاری هستید این مورد برای پیدا کردن و شناسایی رقبایتان نیز سودمند خواهد بود.
- جست و جوی هشتگ#
اگر کمپینی پیرامون موضوعی با هشتگی خاص طراحی شده باشد با جست و جوی آن هشتگ اماده در گوگل می توانید به موضوعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت های مختلف توسط آن هشتگ دست پیدا کنید. مثل #digitalmarketing
جست و جوی هشتگ# ( جستجوی پیشرفته گوگل )
البته هشتگ هایی که به فارسی طراحی می شوند به دلیل حروف پیوسته فارسی، کلمات با نشان _ از هم جدا می شوند.
- مقایسه بین دو عنوان
شاید پیش آمده باشد تفاوت میان دو کلمه یا دو عنوان را بلد نباشید. به راحتی با قرار دادن کلمه Vs میان دو عنوان گوگل تفاوت شان را برای شما توضیح می دهد. مثال: Android Vs ios
ویژگی دیگری که گوگل دارد مقایسه میان غذاهاست. مثلا می خواهید متوجه شوید میان کینوا و برنج چه تفاوت هایی وجود دارد یا از لحاظ کالریو ارزش غذایی چه فرقی می کنند. مثال: Quinoa Vs Rice
- وضعیت پرواز
اگر منتظر رسیدن دوستی از شهر یا کشور دیگر هستید فقط با وارد کردن شماره پروازش در گوگل از تمامی اطلاعات پرواز با خبر شوید. این اطلاعات شامل ساعت بلند شدن یا نشستن پرواز، میزان تاخیر و حتی شماره گیت و ترمینال فرودگاه برای آن پرواز خاص است.
مثال: B182 flight
- تبدیل واحد و پول
موتور جست و جوی گوگل به سرعت و دقت هم واحد های اندازه گیری و هم انواع ارز ها را به هم تبدیل می کند. استفاده های زیادی از این ویژگی گوگل می توان انجام داد مثلا می توان نرخ تبدیل دو ارز کشورهای متفاوت را نسبت به هم پیدا کرد.
مثال: USD to British pound که دلار آمریکا را به پوند انگلستان تبدیل می کند.
اگر دانشجوی ریاضی نباشید احتمالا خیلی برایتان سخت باشد که فیت را به متر و یا اونس را لیتر تبدیل کنید. در کل هر واحدی را که می شناسید در این باکس می توانید تبدیل کنید.
مثال: Mile to Km
- انتخاب نوع فایل
ممکن است گاهی دنبال نوع خاصی از فایل بگردید، مثلا تصاویر دارای پسوند های مختلفی هستند( Gif یا همان تصاویر متحرک، Jpg، Png). فایل های PDF و یا Word و… به عنوان مثال اگر به دنبال مقاله با موضوع منابع انسانی هستید که می خواهید در قالب pdf باشد می توانید از دستور زیر استفاده کنید:
Human resource filetype:pdf
- پیگیری بسته پستی
توسط این ویژگی می توان کد رهگیری بسته پستی را وارد سرچ گوگل کرد و از وضعیت بسته پستی آگاه شد. البته باید خاطر نشان کرد این ویژگی هنوز در ایران قابل استفاده نیست.
- دیکشنری
اگر دیکشنری در دسترستان نیست اصلا نگران نباشید .برای پی بردن به معنی کلمه ی مورد نظرتان قبل از آن کلمه ی Define را اضافه کنید تا برای تان معنی اش را نمایش دهد. البته به غیر از کلمات معمول در دیکشنری معنی کلمات مخفف و یا کلماتی که جدیدا وارد زبان انگلیسی شده باشند از این طریق قابل یادگیری است.
مثال: “Define:LOL”
- آب و هوا
این ویژگی نیز برای نمایش آب و هوای منطقه مورد نظرتان مورد استفاده قرار می گیرد نام لوکیشن را به همراه کلمه weather سرچ کنید و از وضعیت آب و هوا به صورت ساعتی ، میزان رطوبت و شدت باد و هر اطلاعات مورد نیاز آب و هوایی مطلع شوید.
مثال: weather Tehran
بررسی وضعیت آب و هوا به کمک جستجوی پیشرفته گوگل
- محاسبات
گوگل می تواند به عنوان یک ماشین حساب تمام محاسبات شما را انجام دهد. تنها کافیست حسابتان را وارد سرچ باکس گوگل کنید و دکمه جست و جو را بزنید تا جواب را در اختیار شما بگذارد.
مثال: 4*4+5
گوگل عدد 21 را به شما نمایش خواهد داد.
- جست و جوی شماره تلفن
تا جایی که در دیتابیس گوگل موجود باشد می توانید شماره های تماس را جست و جو کنید و از اطلاعات صاحب تماس با خبر شوید فقط کافیست با دستور زیر عمل کنید:
شماره مورد نظرتانPhonebook:
مثال: phonebook:1585795245
چند نکته برای جستجوی پیشرفته در گوگل
- Site:
جستجوی شما را به یک سایت محدود می کند. شما می توانید به سرعت یک جستجوی کلی انجام دهید و ببینید که آیا صفحات ایندکس شده شما با دیتابیس خودتان مطابقت دارند یا خیر.
از قابلیت Site: می توانید برای پیدا کردن محتواهای تکراری داخلی و مشکلات سئو استفاده کنید. همچنین از این قابلیت می توان برای پیدا کردن فرصت های لینک در وب سایت های مشخص نیز استفاده کرد. ( مانند سایت های صنعت شما که در یک پست مقایسه ای رقبای مستقیم شما را منشن کرده اند، اما صحبتی از محصول شما نشده است. )
" />
- Source:
به شما این امکان را می دهد تا منبع بخصوصی را در بخش Google News انتخاب کنید. از این قابلیت می توانید برای پیدا کردن منبع اخبار مختلف از سایت های معتبر و همچنین برای پیدا کردن نقل قول ها و موارد مشابه برای جذاب تر کردن محتوای تان استفاده کنید.
- AROUND (X)
این قابلیت صفحات را به آن هایی که شامل کلمات جستجو شده در میان تعداد X کلمه همدیگر محدود می کند. این قابلیت برای پیدا کردن نقل و قول ها و متن آهنگ هایی است که فراموش کرده اید و در غیر این صورت کارایی زیادی ندارد. گوگل در این صورت جملاتی که به نظر شما دنبال شان باشید را بولد می کند، نه فقط کلمه جستجو شده. بیاد داشته باشید این قابلیت محدوده ای که حداکثر آن X است را تعریف می کند، نه خود X.
- *
این نماد به گوگل نشان می دهد که ” جای خالی را پر کن ” . این قابلیت تقریباً نوع پیشرفته تری از AROUND (X) است اما شما ماکسیموم طول متن را مشخص نمی کنید. اما همانند آن به درد پیدا کردن نقل و قول ها و متن آهنگ می خورد.
مثال- Elon * Tesla
- ()
براکت ها موضوع ها یا اپراتورهای جستجو را با هم گروه بندی می کنند تا بتوانند یک جستجوی پیشرفته را ساختاربندی کنند.
- $
این علامت به شما کمک می کند تا جستجوی خود را بر اساس قیمت محصولات پیش ببرید.
- #..#
دو عددی که جای دوهشتگ را می گیرند به گوگل اعلام می کنند که نتایج بدست آمده در بازه زمانی میان دو عدد را به شما نشان دهد.
- بررسی سریع میزان رقابت میان کیووردهای دم دراز
برای بیش از ۱۰ سال ما باور داشته ایم که دم دراز در واقع بخش بزرگتری از کار ما را تشکیل می دهد. بیش از ۵۰ درصد جستجو حداقل دارای ۳ کلمه یا بیشتر هستند. ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل از کوئری هایی تشکیل شده اند که حتی در لیست ۱ میلیارد جستجوی محبوب نیز حضور ندارند! به این نکته شدیداً توجه کنید.
در نتیجه، بررسی و استفاده مستمر از کیووردهای دم دراز می تواند کلید موفقیت برای هر سئویی باشد. گاهی اوقات شما به موقعیت کیووردی نگاه می کنید که اصلاً انتظارش را هم ندارید. شاید در حال نهار خوردن باشید، یا در حمام، یا در حال درآوردن ماشین خود از پارکینگ.
گوگل کار بررسی میزان رقابت برای کیووردهای مشخص را از طریق دستور ” Allintitle ” برایتان ساده کرده است. به عنوان مثال، فرض کنید شما ایده جدیدی برای تولید محتوا دارید و می خواهید جمله ” سئو بیزینس های کوچک سن دیگو “. شما به سرعت می توانید یک جستجوی allintitle انجام دهید.
نتایج به شما می گویند که در حال حاضر ۱۰۰ وب سایت یک صفحه در مورد این موضوع دارند. جستجوی گوگل به این مدل می تواند یک نشانگر با کیفیت از کیووردهای مورد نظر شما باشد قبل از این که بخواهید تصمیم بگیرید که آنها را وارد برنامه محتوای خود بکنید یا خیر.
کیووردهای دم دراز بخش بسیار مهمی از استراتژی سئو هستند، و اگرچه یک جستجوی اپراتوری خوب می تواند به شما اطلاعات سریعی را بدهد، اما هیچوقت به قدرت ابزار قابل دسترس شما نخواهد بود.
- آمارها را پیدا کنید و تحقیق کنید تا بتوانید سطح محتوای خود را بالا ببرید
تنها در ماه فوریه و تنها در wordpress.com بیش از ۷۶.۶ میلیون محتوای مختلف منتشر شد. اگر آمار را تفکیک کنیم به ۲.۷ میلیون محتوا در روز می رسیم، و توجه داشته باشید که ما در مورد کل اینترنت صحبت نمی کنیم!
این آمار ساده مهم ترین چیز در مورد محتوا را نشان می دهد، محتوا بیش از حد همه جا هست! و این موضوع کاربران را گیج می کند. اعتماد به نقد و بررسی های آنلاین طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۵ تقریباً ۳۱ درصد از مردم به آنها اعتماد داشتند، در حالی که در سال ۲۰۱۸ این درصد به ۱۹ رسیده است. این کاهش به احتمال زیاد بخاطر افزایش بیش از حد شرکای آمازون و دیگر وب سایت های Affiliate بوجود آمده است.
این وب سایت ها عموماً دارای نقد و بررسی های فیک و تقلبی هستند، و این موضوع تاثیر زیادی روی اعتبار وب گذاشته است. نرخ پرش بسیاری از وب سایت ها در حال افزایش است چرا که روز به روز جلب اعتماد و توجه مخاطبان سخت تر می شود.
اما شما در هر صورت باید توجه و اعتماد را کسب کنید اگر می خواهید در صدر نتایج صفحه جستجوها باشید. نتایجی که در ۳ رتبه برتر صفحه نتایج گوگل قرار دارند معمولاً نرخ پرش کمتر از ۴۵ درصد دارند. فضای وب پر از محتواهای مختلف است، و مردم از این هجمه اطلاعات بیشتر ضرر می کنند تا سود و همانطور که محتوای وب بیشتر و بیشتر می شود مردم اعتماد کمتری به اینترنت پیدا می کنند.
چرا آنها باید محتوای شما را بخوانند؟ چطور می توانید با یک حرکت اعتماد و توجه آنها را جلب کنید؟ چطور می توانید با خود محتوا نرخ پرش را کاهش دهید؟ پاسخ ساده است: آمار از یک منبع قابل اعتماد، اعتماد قرض گرفته شده! هنگامی که ابتدای این بخش را خواندید، آماری از یکی از غول های بلاگ دنیا یعنی وردپرس را دیدید. اگر تنها یک مکان در دنیا وجود داشته باشد که اطلاعات معتبری در زمینه اینترنت و محتوا داشته باشد، وردپرس است.
بنابراین ما از قابل اعتماد بودن آنها برای بالا بردن سطح محتوای خود استفاده کردیم. گوگل انجام دادن این کار را برای هر موضوعی ساده می کند. سایت قابل اعتمادی که می خواهید منبع تحقیقات شما باشد را زمانی که در جستجوی آمار هستید مشخص کنید. همچنین شما می توانید درون چندین منبع با استفاده از براکت ها و | جستجو کنید. استفاده از این ترکیب به شما این اجازه را می دهد تا ترکیب تحقیقات و منابعی که می خواهید را پیدا کنید. آمار دیگر به تنهایی کافی نیستند. یک آمار قابل اعتماد و جالب می تواند به شما کمک کند تا سطح محتوای خود را ارتقا بخشید.
- ارورهای ایندکس شدن و دیگر مشکلات سئو را پیدا کنید
در یکی از مطالعات اخیر برروی سئو، ۱۷۵ میلیون وبسایت چک شد، و بیش از ۳۰۰ میلیون ارور سئو پیدا شد! تقریباً ۱۰ درصد وب سایت ها مشکلاتی با محتوای تکراری یا تگ های کنونیکال داشتند. بیشتر وبسایت ها مشکلات سئو دارند، حتی با افزایش بودجه برای سئو و بازاریابی محتوا. حتی وبسایت اپل نیز صفحاتی برروی HTTP دارد در حالی که HTTPS به عنوان فاکتور اصلی رتبه دهی محسوب می شود.
چگونه HTTPS امنیت وب سایت شما را حفظ می کند؟
تفاوت آن با HTTP
بعضی اوقات بودجه تعلق یافته بزرگ می تواند مشکل ساز شود. چرا که کمپانی ها در این صورت مجبور می شوند که تیم های محتوا را به دپارتمان های جداگانه تبدیل کنند، و این موضوع باعث مشکل شدن مشارکت و هماهنگی همه چیز می شود. حتی سودآورترین کمپانی روی کره زمین نیز در این زمینه مشکل دارد.
اگر تنها پول خرج کردن برای رفع مشکل کافی بود، اپل این مشکلات را نمی داشت. یکی از راه های ساده برای پیدا و حل کردن صفحات مشکل دار جستجوی عبارت ” site:siteshoma.com –inurl:https ” است. به همین سرعت می توان یک صفحه http در وب سایت اپل پیدا کرد.
یکی دیگر از مشکلات رایج ایندکس شدن دوگانه است. در این مورد نیز اپراتور site: می تواند به کمک شما بیاید. با جستجوی سایت گوگل می توانید محتواهای تکراری را پیدا کنید. با استفاده از محتوا به سرعت درون سایت خود را جستجو کنید و آنهایی را که معمولاً تکراری هستند را پیدا خواهید کرد. از مشکلات رایج در این بخش می توان به توضیحات محصول، آزمایشاتی که در چند صفحه استفاده شده اند و CTA های طولانی با محتوای منحصر به فرد کوتاه در بسیاری از صفحات اشاره کرد.
یک جستجوی سریع برای ورودی های محصولات در سایت sennheiser.com به شما نشان می دهد که در این زمینه مشکلی ندارند.
اگر با مشتریانی کار می کنید که بودجه محتوای زیادی دارند، یا وبسایت های ای کامرس بزرگی دارند، انجام دادن این چکاپ ها به صورت مستمر بسیار مهم است. حتی می توانید اعضای غیر تیم سئو را نیز به نحوی آموزش دهید تا از اپراتورهای جستجوی گوگل برای انجام دادن این نوع تست ها استفاده کنند. از این طریق می توانید به صورت کاربردی مسئولیت پذیری را تقسیم کرده و سئوی سازمان را به صورت کلی ارتقا دهید.
- پیدا کردن فرصت های بک لینک و محتوا
بک لینک های با کیفیت هنوز هم یکی از معتبرترین فاکتورهای رتبه دهی هستند. طی یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، بک لینک های بیشتر همچنان بالاترین ارتباط را با رتبه های بالا داشتند. به طور میانگین، رتبه اول نسبت به رتبه دهم ۷۰۰ درصد بک لینک های بیشتری داشت و همچنین Referring domain آن تفاوت ۳۰۰ درصدی با رتبه دهم داشت.
بنابراین داشتن بک لینک های معتبر و قدرتمند همچنان در سال ۲۰۲۰ نیز یکی از مهمترین فاکتورها به حساب می رود. اما بک لینک ها از آسمان پدیدار نمی شوند! خریدن آنها مقدور نیست ( گوگل به سرعت تشخیص می دهد )، و مردم نیز آنها را به صورت رایگان تقدیم شما نمی کنند. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید.
شاید حتی بتوانید از چند اپراتور جستجو برای کمک به خود استفاده کنید. استفاده از چند ترکیب پیشرفته می توانید جستجوی شما را بسیار سریعتر کند. اگر بتوانید intitle: را با inurl: ترکیب کنید معمولاً می توانید ۱۰۰ درصد لینک های بدردنخور را حذف کرده و دقیقاً لینک ها و منابعی که نیاز دارید را پیدا کنید.
همچنین شما می توانید وب سایت های مرجع را که نقد و بررسی ها یا پست های مقایسه ای را که منتشر کرده اند و شامل محصولات یا خدمات شما نمی باشد پیدا کنید. این کار را می توانید با ترکیبی از اپراتورهای OR و حذف کردن نام برند خود با استفاده از – انجام دهید. به عنوان مثال laptop vs (macbook OR hp OR huaweii) -dell
این جمله به مدیر سئو یا محتوای کمپانی dell کمک می کند تا به سرعت فرصت های موجود در دنیای تکنولوژی فضای وب را پیدا کند. البته که site: نیز در این مورد می تواند مفید باشد، از آنجایی که با استفاده از آن می توانید چک کنید و ببینید که سایت های صنعت شما محصولات شما را پشتیبانی کرده اند یا خیر. در نهایت، گوگل یک ابزار فوق العاده برای این کار است، اما این را در نظر داشته باشید که چک کردن به صورت دستی در این مورد می تواند بسیار برایتان زمانبر باشد.
در حالی که ابزار سئو و APIها روز به روز پیشرفته تر می شوند، هیچوقت برگشت به ریشه های سئوی خود کار بدی نیست. با استفاده از الگوریتم جستجوی خود گوگل، شما یک تجربه دسته اول به عنوان مصرف کننده را خواهید داشت، و در عین حال می توانید برروی رفع مشکلات سئوی خود یا مشتریتان نیز کار کنید.
بعضی اوقات بهترین ایده ها در بدترین زمان ها به ذهن می رسند، و با یاد گرفتن اصول کار کردن با گوگل، شما قابلیت چک کردن و بهبود سئوی خود از درون خود موتور جستجو را خواهید داشت. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که جعبه ابزار گوگل همچنان باید موارد بسیار بیشتری از قابلیت های کنونی را برای مخاطبان فراهم کند.
جستجوی پیشرفته عکس در گوگل
برای کسانی که مقالات زیادی می نویسند یا با پاورپوینت کار می کنند دیزاین مطالب با عکس های مرتبط یکی از مهم ترین مسائل به شمار می آید. اگر به جای سرچ ساده ی عکس ، جستجوی عکس پیشرفته گوگل را بیاموزید می توانید عکس هایی مرتبط و کاملا متفاوت با دیگران را پیدا کنید و در مطالب تان بگنجانید.
برای روشن تر شدن، ادامه مطلب را با ارائه یک مثال به شما آموزش خواهیم داد. فرض کنید می خواهید راجع به ورزش آبی “موج سواری” مطلبی تهیه کنید و به عکس های مرتبط احتیاج دارید.
- جست و جوی عکس مورد نظر
اولین قدم را که همه با آن آشنا هستیم تایپ کردن کلمه موج سواری در باکس سرچ گوگل و بعد هم کلیک بر روی Images یا همان تصاویر از منوی بالا است. طبیعتا اگر یک کاربر معمولی باشیم به همین قدم اول بسنده می کنیم و عکس مان را حتی اگر کاملا دلخواه مان نباشد از بین تصاویر انتخاب می کنیم. اگر دنبال سرچ حرفه ای تر هستید قدم های بعدی را نیز مطالعه کنید.
جست و جوی عکس مورد نظر به کمک جستجوی پیشرفته گوگل
- پیدا کردن عکس با رنگ های غالب
تا به اینجا عکس های محدودی از موج سواری را دریافت کرده ایم اما فرض کنید که برای تناسب با ورزش موج سواری دنبال عکس هایی با غالب رنگ آبی می گردیم. خوشبختانه گوگل این امکان را فراهم کرده است. از طریق گزینه “Serach Tools” در زیر منوی اصلی گوگل گزینه Color را کلیک کنید و رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
پیدا کردن عکس با رنگ های غالب ( جستجوی پیشرفته گوگل )
در این مثال با انتخاب رنگ آبی گوگل تمام عکس های مرتبط با موج سواری را که رنگ غالب آبی دارند به ما نمایش می دهد.
پیدا کردن عکس با رنگ های غالب ( جستجوی پیشرفته گوگل )
فرض کنید به غیر از عکس های واقعی می خواهیم از جست وجوی عکس های کارتونی گوگل هم استفاده کنیم. در همان گزینه Search Tools به سراغ گزینه Type رفته و سپس گزینه clip art را انتخاب می کنیم. البته گزینه های دیگری مانند نشان دادن فقط صورت و انیمیشن و … نیز وجود دارد که بسته به نیازتان می توانید استفاده کنید. که در ادامه با انتخاب گزینه کلیپ آرت عکس ها به صورت زیر در می آیند:
- جست و جوی سایز دلخواه عکس در گوگل
معمولا بیشتر وب سایت ها سایز عکس هایشان را 700 تا 1200 پیکسل تنظیم می کنند و این به آن معنا است که گزینه “Large” و “Medium” گوگل برای استفاده و نیاز عموم کافی است. گزینه Size را از منو انتخاب کنید و سپس سایز “ Large” را انتخاب کنید. گزینه ی دیگر با نام “Larger than…” نیز وجود دارد که معمولا برای پیدا کردن عکس های پوستری و عکس هایی که می خواهید پرینت شان کنید مورد استفاده قرار می گیرد. در عکس زیر تصاویری را مشاهده می کنید که با با فیلتر “آبی” ، “همه انواع عکس” و “رزولوشن بالا” فیلتر شده اند.
- جست و جوی عکس های مرتبط در گوگل
در مرحله بعد روی هر عکسی که کلیک کنید به صورت بزرگ تر به شما نمایش داده می شود و با رایت کلیک کردن و انتخاب گزینه Save می توانید آن را ذخیره کنید. اما قبل از این نگاهی به قسمت راست صفحه باز شده بیندازید. گوگل در قسمت راست صفحه تعدادی از عکس های دیگری مرتبط با عکسی که باز کرده اید به شما پیشنهاد می دهد. اگر می خواهید عکس های مرتبط بیشتری را مشاهده کنید گزینه “see more” را انتخاب کنید.
- برگرداندن به حالت پیش فرض
فرض کنید تمام مراحل بالا را برای جست و جوی عکسی خاص انجام داده اید و حالا می خواهید این فیلتر ها را بردارید و جست و جوی دیگری انجام دهید. گزینه ای به نام Clear در انتهای منو وجود دارد که اگر بر روی ان کلیک کنید تنظیماتی را که دستی انجام داده بودید حذف می کند و به حالت پیش فرض بر می گرداند.
جست و جوی نقشه و نمودار در گوگل
ممکن است در تصاویر قبل به گزینه Black and White در منوی color توجه کرده باشید. این گزینه برای کسانی که دنبال تصاویر قدیمی، نقشه و یا نمودار و… می گردند قابل استفاده خواهد بود. شاید با خودتان فکر کنید نقشه و نمودار دقیقا چطور پیدا می شود؟ فرض کنید قصد باز کردن رستورانی را دارید و می خواهید متوجه شوید که بهترین نحوه چیدن میز ها در آن به چه شکل باید باشد تا از فضا به بهترین نحو استفاده شود؟
جست و جوی نقشه و نمودار در گوگل ( جستجوی پیشرفته گوگل )
همانطور که می بینید جست و جوی میز های رستوران مجموعه ای از عکس ها را به ما نمایش می دهد که ممکن است پاسخ ما را برآورده نکند. ما نیاز به یک نقشه چیدمان داریم! و از آنجایی که بیشتر نقشه ها سیاه و سفید هستند با انتخاب رنگ Black and White از منوی color شانس سرچ نقشه را بالا می بریم.
- جست و جو با آپلود عکس در گوگل
خیلی اوقات ممکن است عکسی را داشته باشید و برایتان بسیار آشنا به نظر برسد و می خواهید ببینید در دیتابیس گوگل توسط چه منبعی معرفی شده و یا حتی از عکس مورد نظر فقط یک نسخه و در کیفیت خیلی پایین دارید و می خواهید کیفیت بالاتر آن را دانلود کنید. برای این کار کافیست به آدرس http://images.google.com/ بروید و روی آیکون دوربین کوچک کلیک کنید و عکس مورد نظر را آپلود کنید.
جست و جو با آپلود عکس در گوگل ( جستجوی پیشرفته گوگل )
همان طور که می بینید گوگل لیستی از عکس های مرتبط و مشابه با عکس شما را نمایش می دهد. نه تنها عکس، بلکه گوگل حتی حدس می زند که این عکس در رابطه با چیست. در رابطه با قانون کپی رایت نیز این ویژگی به شما کمک می کند که عکس یا تصاویری که خودتان تهیه کرده اید را آپلود کنید و اگر وب سایتی بدون اجازه از آنها استفاده کرده بود آن را شناسایی کنید.
- جست و جوی عکس در گوگل بر حسب زمان
گزینه Time از منو نیز به شما این امکان را می دهد که عکس مورد نظرتان را بر حسب زمان جست و جو کنید مثلا عکس هایی که 24 ساعت قبل ، هفته گذشته و یا هر زمان مشخص دیگری آپلود شده است. از طریق گزینه Custom rangeنیز می توانید تاریخ مشخصی را انتخاب کنید و عکس های آپلود شده در آن تاریخ مشخص را مشاهده کنید.
🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍
10 ویژگی جستجوی پنهان در گوگل
گوگل وجود دارد. دشوار است تصور کنیم زمانی که نباشد، اکنون بخش روتینی از زندگی روزمره است. مردم هر روز از آن به عنوان منبعی برای هر چیزی که میتوانید تصور کنید، استفاده میکنند، گاهی کاربران برای یافتن اطلاعات واقعاً خاص تلاش میکنند و این بسیار مفید است، چون گوگل گزینههای زیادی برای کمک به شما برای جستجو خاص دارد اگر بدانید چطور از آن استفاده کنید.
گوگل علاوه بر این که یک موتور جستجوست، ابزار و وسایل راحتی دیگری نیز در آن وجود دارد و به آسانی میتوان از آنها استفاده کرد بطوریکه شما میخواهید همه چیز را بدانید.
1. ویژگیهای جستجوی پیشرفته گوگل
اگر سعی دارید بطورمثال بفهمید برای یک کودک در"داستان کریسمس" چه اتفاقی افتاد ومیخواهید کسب اطلاعات بیشتر در مورد سنتهای تعطیلات سالیانه را یاد بگیرید، این پاسخها معمولاً تنها با چند کلیک ساده همراه هستند اما برای دیگر جستجوگرها ممکن است چندان آسان نباشد و این همان جایی است که جستجوی پیشرفته در گوگل صورت میگیرد.
در طول اولین تلاش جستجو، روی تنظیمات فقط در پایین سمت راست فیلد اصلی کلیک کنید و به جستجو پیشرفته بروید. شما تعداد زیادی فیلد جستجو را مشاهده خواهید کرد. در آنجا شما میتوانید جستجوهای خود را به هر چند روش فیلتر کنید. آیا جستجو شما نیاز دارد که هر کلمهای که استفاده میکنید را شامل شود، عبارت دیگر را حذف کنید و یا نیاز به عبارت دقیق داشته باشید؟ این جستجو پیشرفته کمک خواهد کرد. اگر میخواهید چیزی را در یک وب سایت خاص پیدا نمایید میتوانید با سایت یا دامنه جستجو پیشرفته را انجام دهید.
آیا به دنبال یک تصویر خاص هستید؟ یک جستجوی تصویری پیشرفته که مانند متن جستجوی پیشرفته متن کار میکند وجود دارد که بهطور خاص برای این نوع رسانهها طراحی شده است. شما میتوانید با اندازه تصویر یا نسبت ابعاد، رنگ، جستجو بر اساس سایت یا حتی فیلتر کردن نتایج توسط حقوق استفاده جستجو کنید.
2. روشهای جستجوی سریع و آسان
اگر شما به تمام فیلترهایی که با Advanced Search می آیند نیازی ندارید، فقط یک جستجوی سریع با استفاده از این ترفندهای مفید انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال چیزی دقیق هستید، علامت نقل قول را به کلمه یا عبارت اضافه کنید. آیا شما نیاز دارید یک کلمه را حذف کنید؟ علامت منفی (-) را در مقابل کلمهای که نمیخواهید قرار دهید. یک علامت (+) را در مقابل هر حرفی که واقعاً میخواهید به عنوان مهم آن را تأیید کنید، تایپ کنید.
برای یافتن سایت مورد نظر مستقیماً با قرار دادن سایت جستجو کنید: به طور مستقیم در URL، سپس آن را با عبارت مرتبط جستجو کنید. بدین شکل: site: komando.com "google" شما میتوانید همان روش را برای جستجو محتوای مرتبط استفاده کنید.
برای جستجو در رسانههای اجتماعی قرار دادن @ در مقابل یک کلمه و برای جستجو هشتگها با اضافه کردن # در مقابل آن اقدام کنید. از * برای یافتن یک کلمه ناشناخته به عنوان یک حفره استفاده کنید. شما حتی میتوانید در محدوده وسیعی از این موارد جستجو کنید: ۲۰۰۲ … سال ۲۰۱۸.
3. زندگی روزمره خود را ساده تر کنید
آیا میخواهید یک نگاه سریع به آب و هوای امروز داشته باشید؟ فقط گوگل آن کلمه و شما پیش بینی دقیق روزانه همراه با چشم انداز برای روزهای آینده دریافت کنید. همین امر برای ردیابی بستهها، بررسی ترافیک منطقه، زمان فیلم و حتی سهام است.
4. رزروهای خود را دنبال کنید
اگر شما از طریق رزرواسیون پرواز رزرو یا شام رزرو کردهاید، میتوانید این اطلاعات را از طریق Google نیز مشاهده کنید. فقط رزروهای من را تایپ کنید و هرگونه اطلاعات مربوطه را بیابید. و از آنجا که اطلاعات شخصی شماست، شما تنها کسی هستید که میتواند نتایج آن را ببیند.
۵. ریاضی، ریاضی و بیشتر از ریاضی
آیا نمیخواهید ازبرنامه ماشینحساب استفاده کنید؟ فقط مشکل ریاضی یا معادله خود را در فیلد جستجو وارد کنید تا Google به یک ماشین حساب پایه تبدیل شود.
یا میتوانید بگویید که در یک رستوران هستید و باید بفهمید که چقدر باید با عجله به کارگزار خود انعام دهید. فقط با ماشینحساب گوگل شما برای همه چیز آماده هستید.
گوگل هم میتواند پول را تبدیل کرده و به شما در حل مشکلات هندسه کمک کند. فقط کافیست گزینهها را پر کنید وهمچنین گوگل میتواند نمودارها را ترسیم کند!
۶. شمارش معکوس نهایی
گوگل هم میتواند به شما در حفظ زمان کمک کند. زمان شمارش معکوس پیشفرض پنج دقیقه را خواهد داشت، به راحتی میتوانید آن را به مدت مورد نیاز خود تغییر دهید. بر روی زبانه بالایی کلیک کرده یا ضربه بزنید، و آن را به یک کرونومتر تبدیل کنید.
7. یک مترجم مفید
مسافرت به خارج از کشور؟ گوگل ترجمه میتواند کمک کند. فقط زبانی را که برای ترجمه نیاز دارید انتخاب کنید، سپس به دنبال هر کلمه یا عبارت بگردید. گوگل ترجمه گوگل برای بیش از ۱۰۰ زبان در سراسر دنیا کار میکند. هرچند هنوز برای Klingon پشتیبانی نمیشود.
۸. دو جستجو در همان زمان
و اگر شما کاملاً مطمئن نیستید که چه چیزی دنبالش هستید، Google میتواند جستجوهای خود را ترکیب کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که شرایط سرچ خود را اضافه کرده و آنها را به صورت جداگانه تقسیم کنید.
9. تعیین زمان دقیق برای هر کسی؟
این یکی بیشتر برای موسیقیدانان مورد استفاده است، اما اگر به موسیقی نیاز دارید، مترونوم گوگل میتواند کمک کند.
10. برخی از چیزهای سرگرم کننده
و در نهایت سعی کنید با استفاده از Google از زمان به زمان کمی تفریح کنید. آیا میدانید چند بازی وجود دارد که میتوانید فقط با استفاده از یک جستجوی ساده بازی کنید؟ کلمه Pac-Man را جستجو کنید تا متوجه شوید.
بازیهای دیگر مانند Atari Breakout و Zerg Rush نیز برای پخش مستقیم از طریق مرورگر در دسترس هستند، زمانی که فقط نیاز به یک استراحت دارید.
پایگاه های اطلاعاتی
۱۱ موتور جستجوی عالی برای محققان و پژوهشگران را بشناسید
جستجو برای پیدا کردن مقاله و منابع مرتبط یکی از سختترین و حساسترین مراحل نگارش یک اثر علمی مانند مقاله و پایان نامه میباشد. معمولاً در راه جستجوی مقالات و منابع، محیطهایی که محققان در انجا به سرج میپردازند بسیار مهم است زیرا مقالاتی که در آن محیطها در دسترس پژوهشگران قرار میگیرد میتواند الهام بخش یا گمراه کننده آنها باشد. هستند پایگاههایی که در انها مقالات با کیفیت پایین نمایه میشود و استناد به چنین مقالاتی میتواند باعث کاهش کیفیت مقاله شود. معرفی موتورهای جستجوی خوب که میتواند دسترسی محققان را برای مقالات باکیفیت و خوب امکانپذیر سازد میتواند بسیار مفید باشد. در زیر به معرفی برخی از بهترین موتورهای جستجو میپردازیم.
۱- گوگل اسکولار (Google Scholar): گوکل اسکولار در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و در آن مقالات بسیار زیادی از منابع و مجلات آنلاین نمایش داده میشود. این پایگاه یک پایگاه بسیار محبوب و دردسترس محققان میباشد.
۲- سایت سیر (CiteSeerx): سایت سیر یک کتابخانه دیجیتال و ژرونال دانشگاهی آنلاین میباشد که مقالاتی در زمینه علوم کامپیوتر به محققان ارایه میکند. این پایگاه که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است اولین پایگاه آنلاینی بود که در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گرفت.
۳- گت سایتد (GetCITED): این پایگاه شامل ۳ میلیون مقاله با بیش از سه میلیون مولف را شامل میشود. این پایگاه نیز یکی از پایگاههای قدرتمند علمی است که دو ویژگی خاص آن را در مقایسه با سایر پایگاههای علمی برجستهتر نموده است: ۱- یک پایگاه جامع است. ۲- یک تالار گفتگو (discussion forum) در اختیار پژوهشگران قرار میدهد تا آنها به صورت آنلاین و آفلاین به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند.
۴- پژوهشهای دانشگاهی مایکروسافت (Microsoft Academic Research): این پایگاه اطلاعاتی که به وسیله شرکت مایکروسافت Microsoft Research تاسیس شده است بیش از ۴۸ میلیون مقاله و آثار علمی دیگر را از بیش از ۲۰ میلیون مولف در خود گنجانیده است. در این پایگاه شما میتوانید از رشتههای دانشگاهی مختلفی به جستجوی مقاله بپردازید.
۱۱ موتور جستجوی عالی برای محققان و پژوهشگران را بشناسید
۵- بیو آنلاین اینترنشنال (Bioline International): این پایگاه یکی دیگر از پایگاههای علمی است که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است. جالب است بدانید این پایگاه مقالاتی از کشورهای جهان سوم (۱۵ کشور) را در خود نمایه میسازد. اغلب مقالات موجود در این پایگاه در رشتههای کشاورزی، زراعت، بهداشت، غذا و دارو و سلامتی است. در این پایگاه مقالات مربوط به به ۷۰ مجله موجود میباشد.
۶- دایرکتوری مجلات اوپن اکسس (Directory of Open Access Journals): این پایگاه یکی دیگر از پایگاههای غنی و قوی علمی است که مقالات حدود ۸۰۰۰ ژورنال را در موضوعات و حیطههای مختلف در خود ارایه میدهد.
۷- پلوس وان (PLOS ONE): این پایگاه یک پایگاه بسیار قدرتمند است که مقالات مجلاتی که بعد از داوری سفت و سخت مورد پذیرش قرار گرفتهاند را نمایه میکند. شما میتوانید مقالات بسیاری زا از انتشارات دانشگاهی در این پایگاه بیابید.
۸- بیو وان (BioOne): یک پایگاه علمی استثنایی برای یافتن مقالاتی در حیطه]ای علوم طبیعی، بیولوژی و علوم اکولوژی است. این پایگاه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است که در آغاز یکNGO بوده که بعد ز مدتها تبدیل به یک پایگاه اطلاعاتی شده است. این پایگاه مقالات بیش از ۲۵۰۰۰ موسسه در جهان را در خود نمایه میسازد.
۱۱ موتور جستجوی عالی برای محققان و پژوهشگران را بشناسید
۹- مقالات پیشرفته علوم و تکنولوژی (Science and Technology of Advanced Materials): این پایگاه در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است کو مقالات مختلف در زمینه علوم و تکنولوژی را نمایه میسازد. اغلب مقالات این پایگاه به صورت رایگان در اختیار محققان قرار داده میشود.
۱۰- مجله جدید فیزیک (New Journal of Physics): این پایگاه در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است. این پایگاه توسط موسسه Institute Of Physics and Deutsche Physikalische Gesellschaft تدوین و طراحی شده که تازههای علم فیزیک در آن از طریق نمایه سازی مقالات مجلههای فیزیک ارایه میشود.
۱۱- ساینس دایرکت (ScienceDirect): پایگاهی است که در آن متن کامل مقالات علمی ژورنالها و همچنین بخشهایی از کتابهای علمی از بیش از ۲۵۰۰ مجله و ۲۰۰۰۰ کتاب ارایه میشود.
۱۲- موتور جستجوی سیناپس (scinapse)
علاوه بر این موتورهای جستجو، یک موتور جستجوی دیگر نیز در سال ۲۰۱۸ در کشور کرهجنوبی به نام سیناپس تاسیس شده است که حاوی ۱۷۰ میلیون مقاله میباشد (آشنایی با موتور جستجوی سیناپس Scinapse برای سرچ مقاله).
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚
( اسکوپوس) Scopus قدرتمندترین موتور جستجو
اسکوپوس به عنوان بزرگترین پایگاه استناد و چکیدهنویسی، مقالات و مجلات علمی را به صورت ویرایش و دستهبندی شده در اختیار کاربران قرار میدهد. این پایگاه نتایج پژوهشها را در زمینههای فناوری، پزشکی، علوم انسانی و هنر مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد و در بازههای آماری و نمودارهای بصری به نمایش در میآورد. مطالب پژوهشی منتشر شده در اسکوپوس به قدری متنوع و زیاد است که به راحتی میتوان به آن استناد کرد و به خاطر به روز بودن هیچ مسئله تحقیقاتی جا نمیماند. همچنین به راحتی میتوان به بهترین مقالات در زمینه مورد نظر دست یافت.
اسکوپوس با ایجاد جستجوی پیشرفته امکان انتخاب را براساس نام نویسنده، کدهای موضوعی و … به ترتیب الفبایی فراهم کرده است. همچنین با استفاده از قابلیت اعلان به آسانی میتوان از موضوعات مرتبط با موضوع خودمان در این موتور جستجو مطلع شد و یا با نشانهگذاری در هر زمان امکان دسترسی آسان برای تحلیل و مرور مطالب وجود داشته باشد.
امکان مشاهده مقالات رفرنس داده شده، مقالات منتشر شده شهری خاص و ابزارهای تحلیل آماری مقالات، امکان مقایسه ژورنالهای مختلف، ماژولی تخصصی برای ازریابی مقالات، نمایهای از تمامی مستندات علمی و بینالمللی از قابلیتهای قابل توجه اسکوپوس است.
اما مهمترین ضعف این موتور جستجو مربوط به حق اشتراک و پرداخت هزینه توسط مراکز تحقیقاتی و آکادمیک است و نمیتوان رایگان استفاده کرد. دانشگاههای ایران نیز بخاطر مشکلات و موانع ارزی امکان تهیه حق اشتراک ندارند. پس بهتر است افراد برای دست یابی به این مور جستجوی قدرتمند به دنبال راههای میانبر برای تهیه حساب کاربری باشند.
آکادمیک سرچ (Academic Search) رقیبی از مایکروسافت
سرویس آکادمیک سرچ با استفاده از الگوریتمهای پیشرفته جستجو (Object-level Vertical Search) و براساس اطلاعات کتاب شناختی فراداده امکان جستجوی مقالات را فراهم کرده است و در تلاش است تا آن را به اولین دستیار پژوهشی کاربران تبدیل کند. مقالات در این موتور جستجو براساس موسسات، نویسندگان، زمان انتشار و کلید واژه ، تعداد ارجاعات دسته بندی میشوند. یکی از مزیتهای این سرویس که مایکروسافت در رقابت با گوگل آن را توسعه داده است استفاده رایگان از امکانات این سرویس است.
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚
ScienceDirect-1
سرویس اطلاعات الکترونیکی برای دسترسی به مجلات تمام متن از انتشارات Elsevier است. عنوان Elsevier برگرفته از نام لوئیس الزویر (Lowy’s Elsevier) و یکی از اولین ناشرانی است که به چاپ مجلات علمی پرداخته است. از بزرگترین پایگاههای اطلاعاتی در حوزههای مختلف علمی مانند علوم پزشکی و پژوهشهای مرتبط با آن همچون فیزیولوژی، آناتومی، داروسازی و …، علوم پایه شامل علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و …، علوم مهندسی شامل برق، کامپیوتر، مکانیک، عمران و …، علوم کشاورزی و نجوم، علوم انسانی، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی و مدیریتی میباشد. در این پایگاه شما میتوانید به چندین هزار عنوان مجله و کتاب و چندین میلیون مقاله به صورت تمام متن دسترسی پیدا کنید.
John Wiley-2
پیش از این با نام Wiley InterScienc شناخته شده بود و پس از ادغام John Wiley و Blackwell هم اکنون تمامی نشریات و کتابهای این دو ناشر بزرگ در Wiley Online Library قابل دسترس میباشد که امکان دسترسی به چند هزار مجله و چند صد هزار مقاله بسیار معتبر و با درجه علمی بالا به صورت online را فراهم کرده است. این نشریات حوزه بسیار متنوعی از علوم پزشکی تا فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم اقتصادی، علوم پایه و علوم کشاورزی و زیستی دارد.
http://onlinelibrary.wiley.com/
Springer-3
از قویترین پایگاههای اطلاعاتی با بیش از 150 سال سابقه در حوزههای مختلف علمی مانند علوم پزشکی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، علوم کشاورزی است که به چاپ و نشر تعداد زیادی مجله و کتاب میپردازد. این پایگاه اطلاعاتی سالیانه بیش از 3000 کتاب جدید و 1600 مجله را که به صورت الکترونیکی تمام متن نیز در دسترس میباشد را به چاپ میرساند. همچنین امکان جستجو در متن کتاب و جستجوی همزمان در بین کتب و مجلات وجود دارد. ذکر این نکته ضروری است که هر ناشر مجلات خود را در کشورهای مختلفی چاپ و منتشر میکند. به عبارت دیگر ممکن است یکی از مجلات Springer در آلمان و دیگری در آمریکا چاپ شود.
PubMed-4
یکی از بزرگترین و مهمترین بانکهای اطلاعاتی در زمینه علوم پایه و بالینی علوم پزشکی، دارویی، دندان پزشکی، بهداشت و سلامت میباشد. این پایگاه اطلاعاتی توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI) واقع در کتابخانهی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه شده و امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی Medline را در اختیار کاربران قرار داده است. این پایگاه اطلاعاتی بیش از 16 میلیون مقاله از 4500 نشریه معتبر در رشتههای پزشکی، داروسازی، پرستاری، دندان پزشکی، دامپزشکی و علوم پایه منتشر شده در آمریکا و هفتاد کشور جهان را دارا میباشد.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed
IEEE-5
انجمن مهندسین برق و الکترونیک که با انتشار بیش از یکصد مجله تخصصی و مجموعه مقالات کنفرانس در سال، یکی از معتبرترین بانکهای اطلاعاتی در حوزههای مهندسی و به ویژه مهندسی برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی میباشد. از بخشهای مختلف این پایگاه اطلاعاتی میتوان به مجموعه مقالات چاپ شده در مجلات IEEE/IEE، مجموعه استانداردهای IEEE/IEE، مجموعه کنفرانسهای IEEE Computer Society و مجموعه کنفرانسهای IEEE/IEE اشاره نمود.
https://www.ieee.org/index.html
Emerald-6
در سال 1967 گروهی از دانشگاهیان پایگاه MCB University Press را که در زمینه مدیریت فعالیت میکرد، تاسیس نمودند. در نهایت در سال 2001، MCB University Press به Emerald تغییر نام یافت. اکنون Emerald از ناشران عمده در زمینه علوم اقتصادی، مدیریت، علوم اجتماعی و علوم انسانی است و بیش از دویست عنوان مجله منتشر میکند. از محصولات مهم آن میتوان به 1- Emerald Fulltext شامل دسترسی کامل به بیش از چند ده هزار مقاله از بیش از یکصد و پنجاه عنوان مجله معتبر در حوزه مدیریت، حسابداری، بازاریابی، کتابداری و … 2- Emerald Abstracts شامل مجموعهای از چکیدههای بهترین مقالات در حوزههای مختلف علمی از بهترین انتشارات دنیا و 3- Emerald Management Review شامل تعداد بسیار زیادی مقالات مروری در مدیریت اطلاعات، مدیریت مالی، تولید و بهرهبرداری، مدیریت منابع انسانی و … اشاره کرد.
http://www.emeraldinsight.com/
IET-7
قبلا با نام IEE شناخته شده بود و مربوط به حوزههای مهندسی برق و کامپیوتر میباشد. شامل مجلات، کتاب، خبرنامه، هفته نامه و … میباشد. اعضای اصلی این مجموعه معمولا توسط انتخابات آن لاین از تمامی اعضا انتخاب میشوند. محل اداره آن در کشور انگلستان در شهرهای لندن، گلاسکو و بیرمنگام است. این مجموعه نزدیک به سی عنوان ژورنال دارد. برای دسترسی به این بانک اطلاعاتی میتوان از لینک زیر استفاده نمود که افراد میتوانند با مراجعه به آن و پرداخت حق عضویت از مطالب بروز نشریات آن سود ببرند.
http://digital-library.theiet.org/
Taylor and Francis-8
در سال 1798 ریچارد تیلور (Richar Taylor) با تاسیس مجله Philosophical Magazine و سپس با پیوستن دکتر ویلیام فرانسیس (William Francis) در سال 1852، نهایتا در سال 1936 موسسه خصوصی انتشارات علمی Taylor & Francis راهاندازی شد. با رشد سریع در دو دهه اخیر، Taylor & Francis به یک ناشر بینالمللی تبدیل شده است. این ناشر بیش از هزار عنوان مجله پژوهشی منتشر میکند و در حال حاضر دامنه موضوعی وسیع اعم از کشاورزی، هنر، علوم رفتاری، علوم پزشکی و زیستی، خدمات شهری، زمین شناسی، آموزش و پرورش، فنی و مهندسی، ریاضیات، آمار و … را پوشش میدهد.
http://www.taylorandfrancis.com/
IOP-9
در سال 1874 توسط انجمن فیزیک انگلستان بنیانگذاری شده و از مراجع مهم علوم پایه و رایج در رشته فیزیک و علوم وابسته به آن است و انتشارات چاپی و الکترونیکی آن در میان ناشران علمی از اعتبار بالایی برخوردار است. IOP: Institute of Physics بیش از 40 عنوان نشریه معتبر منتشر میکند. موضوع اصلی آن فیزیک است و شامل: فیزیک کاربردی، پلاسما، نور، اتمی و مولکولی، فیزیک هستهای و انرژی، فیزیک ریاضیات و … میباشد.
10- ACS
انجمن شیمی آمریکا یا جامعه شیمیایی آمریکا (به انگلیسی: American Chemical Society) معروف به ای سی اس، تأسیس ۱۸۷۶، بزرگترین سازمان علمی جهان است و در آمریکا قرار دارد. این سازمان ۳۹ ژورنال علمی و بیش از ۱۶۰،۰۰۰ عضو دارد، و مرکز آن در واشینگتن دی. سی. است.
ProQuest-11
مجموعهای شامل پایان نامهها، مقالات، نشریات علمی و … میباشد. این مجموعه اطلاعاتی از ناشران مختلف از قبیل CRCPress, Oxford و … را جمعآوری کرده و امکان دسترسی به متن کامل مقالات و پایان نامهها را برای محققین فراهم میکند. یکی از مهمترین و اساسیترین پایگاههای اطلاعاتی موجود در آن، پایگاه اطلاعات پایان نامهها میباشد که چند میلیون پایان نامه را از چند صد دانشگاه جهان در مقطع تحصیلات تکمیلی پوشش میدهد. در زمینه علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم اقتصادی، علوم اجتماعی و علوم پایه فعالیت میکند.
World Scientific-12
این شرکت در سال 1981 تاسیس شده و مدیریت اصلی آن در کشور سنگاپور است. در سال حدود 500 کتاب و بیش از 125 مجله در رشتههای مختلف چاپ میکند. در حوزههای مختلف علمی مانند علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم اقتصادی و مدیریتی فعالیت میکند.
http://www.worldscientific.com/
13- SAGE
پایگاه اطلاعاتی سیج (SAGE) یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات معتبر است که به انتشارات بین المللی سیج (SAGE Publications) وابسته است. انتشارات بین المللی و خصوصی سیج به خاطر کیفیت و نوآوری در سرتاسر جهان مشهور شده است. این انتشارات همچنین علاوه بر چاپ کتابهای علمی، پنجمین انتشارات بزرگ مجلات علمی در کنار موسسات مشهوری همچون الزویر و اسپرینگر است. محصولاتی که انتشارات سیج ارائه میدهد عبارتند از:
- مجلاتی با بالاترین کیفیت که پیشرو دانش هستند و جزو مجلات برتر جهان محسوب میشوند.
- کتابهای دانشگاهی و مرجع در زمینههای مختلف علمی.
- متون آموزشی و دورههای دانشگاهی.
- کتابهای تخصصی که به موضوعات جدید و چالشی با دیدگاهی کاربردی مینگرند.
یکی از بخشهای محبوب و مشهور انتشارات سیج، پایگاه اطلاعاتی سیج (SAGE) است که مجلات چاپ شده در این انتشارات را نمایه میکند و در اختیار پژوهشگران قرار میدهد. این پایگاه شامل بیش از ۷۰۰ مجله است که بیشتر حیطهها از جمله روانشناسی، علوم اجتماعی، پزشکی، تکنولوژی و … را پوشش میدهند. بیشتر مجلات این موسسه انتشاراتی دارای ضریب تأثیر بالا در لیست تامسون رویترز هستند که نشان دهنده کیفیت بالای آنهاست.
https://uk.sagepub.com/en-gb/mst/home
- موتورهای جستجوی خارجی عمومی
Article Search Engine Directory.Article.com
BASE: Bielefeld Academic Search Engine
Pipl: The most comprehensive people search on the web
INTERNATIONAL DIRECTORY OF SEARCH ENGINES
European Search Engines, Directories and Lists
- موتورهای جستجوی خارجی تخصصی آموزشی
Education planet: Find Lesson Sites Quickly & Easily
ERIC - the Education Resources Information Center
Erratic Impact the Philosophy Research Base
Noesis: Philosophical Research online
اقتصادی
Entireweb Search engines
پژوهشی
Infomine: Scholarly Intarnet Resource Collections
Scirus for Scientific Information
حقوقی
زندگینامهها
Complete List of Popes
Congressional Biographical Directory, 1774-present
Congressional Directory
Governors' Database
Portraits of the Presidents and First Ladies
Presidents of the United States: POTUS
Saints Page
سیاسی
کتاب و کتابفروشی
Books Online Search (Ockerbloom)
Database of Award-Winning Children's Literature
نظامی
Military news for veteran and military personal
موتورهای جستجوی علمی
A: Scientific Search Engines
B: Meta Search Engines
http://www.symbaloo.com/home/mix/13eOcK1fiV
🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍
موتور جستجوی تخصصی تصویر
- Picsearch: یک موتورجستجو با رابط کاربری زیبا برای جستجو در میان بیش از ۳ میلیون تصویر، عکس و یا انیمیشن که اجازهی دسترسی دارند.
- Tineye: یک موتور جستجوی معکوس تصویر است، که تعیین میکند که عکس مورد نظر در چه زمان و مکانی گرفته شده، چگونه و به چه مدتی از آن استفاده شده، کیفیتهای مختلف آن وجود دارد یا نه و در کجا یافت میشود.
- Compfight: یک موتور جستجوی الهامی بصری شامل تصاویر و عکسهای خلاقانه مردم است و بیشتر برای تبلیغات اجتماعی استفاده میشود.
- PicTriev: موتور جستجویی است که با استفاده از ابزارهای تشخیص چهره، چهرههای مشابه را پیدا میکند. شما پس از آپلود عکس موردنظر خود در این سایت میتوانید چهرههای مشابه را به همراه درصد شباهت آن ها در وب و تخمینی از سن عکس آپلود شده مشاهده کنید.
موتور جستجوی تخصصی صوت
- Findsounds: امکان جستجو در میان فایلها و جلوههای صوتی با فرمتهای مختلف و دانلود مستقیم آنها را فراهم میکند.
موتور جستجوی تخصصی ویدئو
- Blinkx: با نمایهسازی بیش از ۳۲ میلیون ساعت از فایلهای صوتی، ویدئویی و برنامههای تلویزیونی و همچنین امکان جستجو در میان آنها، یکی از بزرگترین و پیشرفتهترین موتورهای جستجوی ویدئویی در جهان است.
- Cleepr: موتورجستجوی تخصصی که برای جستجو و یافتن موزیک ویدئوهای هنرمندان موردعلاقهتان، میتوانید از آن استفاده کنید.
موتورجستجوی تخصصی خرید
- Pricegrabber : با استفاده از این موتور جستجو میتوانید محصولات و کالاهای دستههای مختلف را مورد بررسی قرار داده و ضمن مقایسهی قیمت آنها ، رتبهبندی آنها را مشاهده کنید و از تخفیفهای خرید بهرهمند شوید.
- Pronto: یک موتور جستجوی خرید که میتوان در آن به جستجوی محصولات و کالاهای مختلف در دستهبندیهای متنوع پرداخت و آنها را از لحاظ قیمت در فروشگاهای مختلف با یکدیگر مقایسه کرد.
- Specout : این موتور به شما امکان جستجو و مقایسهی بهترین محصولات دنیای فناوری (موبایل، تبلت، لپتاپ و...) از نظر قیمت، مشخصات و بررسی رتبهبندی آنها، را میدهد.
- BookFinder: موتور جستجوی خرید کتاب، که در آن میتوان کتابهای نو و چاپنشده، دست دوم، کمیاب و کتب درسی را در میان بیش از ۱۰۰۰۰۰ کتابفروشی جستجو کرد و در آن به مقایسهی قیمتها پرداخت.
- Kimovil: این موتور جستجو یکی از قویترین جستجوگرهای خرید گوشی همراه است که رابط کاربری زیبا و امکانات متعدد آن، نیازهای مختلف کاربران برای انتخاب یک گوشی همراه را برطرف میکند.
موتور جستجوی تخصصی تجارت و کسبوکار
- Masterseek: موتور جستجوی کسبوکاری که اطلاعات تمام شرکتهای جهان و افرادی که به نوعی با آنها مرتبط هستند(کارمندان و...)، را در خود جای داده است. این موتور بر اساس نوع کسبوکار و موقعیت مکانی و یا شرکتهایی که در ۵۰۰۰۰ گروه و به ۲۶ زبان دنیا دستهبندیشدهاند، عمل جستجو را انجام میدهد.
- Jayde: تمام نیاز شما برای جستجوی کسبوکار در زمینههای مختلف در این موتور جستجوی کسبوکار پاسخ داده شده است. اینکه نام یک شرکت چیست، چه محصولی تولید و یا چه نوع سرویسی ارائه می کند و بسیاری امکانات دیگر.
موتورجستجوی تخصصی علمی
- Thesciencedictionary: این موتور جستجوی علمی به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای موسسات آموزشی تعیین شده است. پژوهشگران، دانشآموزان و متخصصان در سراسر جهان از این موتور جستجو برای یافتن اطلاعات علمی مورد نیاز خود استفاده میکنند.
- Scientillion: موتور جستجویی برای علوم پایه که محققان، دانشمندان، دانشآموزان و ناشران میتوانند در آن به جستجو در میان پایگاه دادههای مهم و مجلات علمی بپردازند.
- Citeseerx: موتور جستجویی که برای جستجو در میان نوشتهها و متون علمی، مورد استفاده قرار میگیرد.
- Microsoft Academic Search: این نوع جستجوگر یک سرویس تحقیقات توسعه یافته توسط مایکروسافت است که به محققان، دانشمندان، دانشجویان و پزشکان در زمینهی یافتن محتوای علمی، محققان، موسسات و فعالیتهای انجام گرفته کمک میکند.
موتور جستجوی تخصصی اخبار
- News lookup: جستجو در میان هزاران سایت خبری دنیا بر اساس محل منبع خبر، نوع رسانه و... بهوسیله این جستجوگر امکان پذیر است.
- MagPortal: یک موتور جستجو و دایرکتوری برای پیدا کردن مقالات مجلههای آنلاین است.
- News-spider: این جستجوگر آخرین مقالات خبری را از هزاران منبع خبری جهان در اختیار کاربران قرار میدهد. کاربران عضو میتوانند برای مقالات نظر بگذارند، به آنها امتیاز دهند و ...
موتورجستجوی تخصصی اسناد
- Printfu: موتور جستجوی تخصصی برای فایلهای pdf، مقالات، اسناد قابل چاپ و...
- Pptsearch365: موتور جستجوی تخصصی برای جستجو درمیان پاورپوینتها و اسلایدهای موجود در اینترنت
- Pdfsb: این جستجوگر امکان جستجو در پایگاههای دادهای از کتب الکترونیکی، خواندن و دانلود آنها را در قالب Pdf فراهم میکند.
- Asaha: موتور جستجویی که برای یافتن فایلهای pdf ،doc ،xls ،ppt مورداستفاده قرار میگیرد.
موتور جستجوی تخصصی ورزش
- Sportoos : موتور تخصصی ورزش با قابلیت جستجو در تمام فعالیتهای ورزشی
موتور جستجوی تخصصی سفر
- Kayak: این ابرجستجوگر در میان دیگر سایتهای سفر جستجو میکند و اطلاعات موردنیاز شما را برای تصمیمگیری درست در پرواز، هتل و کرایهی اتومبیل در اختیارتان قرار میدهد.
- Bookingbuddy: با استفاده از این موتور جستجوی سفر میتوان با یافتن پروازهای ارزان، هتلها، تورهای تعطیلات، اجاره ماشین، کشتی و... ، قیمتها را مقایسه و رزرو کرد.
- Hipmunk: جستجو در میان صدها سایت گردشی و سفر و یافتن بهترین و مناسبترین قیمت برای پروازها، هتل و برنامهریزی برای آنها
در پایان ذکر این نکته ضروری است که موتورجستجوهای عمومی مثل گوگل و جستجوگرهای بومی و تمام سرویسهای آنها در حقیقت یک نوع موتورجستجوی تخصصی هستند و در این لیست از ذکر آنها به جهت اینکه شناخته شدهاند و بین کاربران بسیار عمومیت و کاربرد دارند، صرف نظر شده است.
♦️ آموزش استفاده از « جستجوی پیشرفته ۲ »
۱. ابتدا بر روی ( جستجوی پیشرفته ۲ ) کلیک کنید، سپس عنوان یا موضوع فایل درخواستی خود را در روبروی جمله انگلیسی از قبل تعیین شده بنویسید و در آخر دکمه علامت ذره بین 🔍 یا جستجو را فشار دهید.
به طور مثال: عنوان یا موضوع فایل درخواستی ما هست ( توسعه پایدار شهری )
مثال:
توسعه پایدار شهری filetype:pdf OR filetype:doc OR filetype:docx OR filetype:rtf OR filetype:ppt OR filetype:pps OR filetype:pptx OR filetype:ppsx
مطابق تصویر زیر 👇👇👇
۲. عنوان یا موضوع جستجوی ما شامل این کلمات نباشد
به طور مثال: عنوان یا موضوع فایل خواسته شده ما هست توسعه پایدار شهری ، که ما نمیخواهیم کلمه ( پایدار ) در جستجوی پیشرفته ۲ قید شود، برای اینکار لازم است متن خود را با علامت نگارشی ( - ) فاصله کوتاه بنویسیم، که میشود:
توسعه پایدار شهری -پایدار
مثال:
توسعه پایدار شهری -پایدار filetype:pdf OR filetype:doc OR filetype:docx OR filetype:rtf OR filetype:ppt OR filetype:pps OR filetype:pptx OR filetype:ppsx
مطابق تصویر زیر 👇👇👇
۳. عنوان یا موضوع جستجوی ما شامل کل عبارت باشد
به طور مثال: عنوان یا موضوع جستجوی ما هست: ( توسعه پایدار شهری ) که ما می خواهیم کل عبارت توسعه پایدار شهری در جستجوی پیشرفته ۲ ما قید و حفظ شود و هیچ یک از کلمات متن حذف نگردد، مثال حذف شدن کلمات در صفحات وب و پیش نمایش و لینک های مرتبط: ( توسعه شهری، پایدار شهری، توسعه پایدار ) ، اما ما برای تاکیدی کردن کل جمله توسعه پایدار شهری و حفظ تمام کلمات از علامت نگارشی کوتیشن ( " ) در اول و آخر متن خود استفاده می کنیم که میشود: "توسعه پایدار شهری"
مثال:
"توسعه پایدار شهری" filetype:pdf OR filetype:doc OR filetype:docx OR filetype:rtf OR filetype:ppt OR filetype:pps OR filetype:pptx OR filetype:ppsx
مطابق تصویر زیر 👇👇👇
منبع: شهرسازان نوین
🔻🔻🔻🔻 محصولات 🔻🔻🔻🔻
📚 فروشگاه کتاب الکترونیکی:
کتابهای خود را از ما خریداری نمایید
( در فایل های Powerpoint , Pdf , word, Zip )
🎓 کتابهای دانشگاه دولتی
🎓 کتابهای دانشگاه پیام نور
🎓 کتابهای دانشگاه آزاد
🎓 کتابهای دانشگاه غیرانتفاعی
📒 جزوات کمک درسی
✅ پکیج سوالات کنکور + آزمون نظام مهندسی
📄 نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
🗂 مقاله، پایان نامه، پروژه ، پروپوزال
( توجه: مقاله و پایان نامه نویسی انجام نمی دهیم )
🗺 تمام نقشه ها
🎥 بسته فیلم های آموزشی
🗂 در تمامی رشته ها و گرایشها
👤 در صورت خرید به آیدی تلگرام زیر پیام دهید 👇👇👇👇
======================================
🔻🔻🔻🔻 مشاوره 🔻🔻🔻🔻
👨🏫 مشاوره و برنامه ریزی:
مشاوره تحصیلی
مشاوره کنکوری
مشاوره انتخاب رشته تحصیلی
مشاوره تغییر رشته تحصیلی
مشاوره بازار کار رشته تحصیلی
مشاوره تست زنی در کنکور و آمادگی بهتر
مشاوره مقاله و پایان نامه نویسی
مشاوره پروژه های اجرایی
برنامه ریزی برای آزمونهای آینده
📬 برای نوبت مشاوره به آیدی تلگرام زیر پیام دهید 👇👇👇
🔺🔺🔺🔺 محصولات 🔺🔺🔺🔺
برچسبها: محصولات , محصولات شهرسازان نوین , فروشگاه کتاب الکترونیکی , مشاوره




















