🔵 چنانچه يكي از شرايط شش گانه ذيل مانع تامين پاركينگ به لحاظ فني باشد، شهرداري مي تواند به منظور احداث پاركينگ هاي عمومي، عوارض پاركينگ مورد نياز را اخذ نمايد:
1 -اگر ملك در بر گذرهاي سريع السير به عرض 45 متري و يا بيشتر قرار گرفته و به هيچ گذر ماشين روي ديگري
دسترسي نداشته باشد.
2 -اگر ملك در فاصله يكصد متري تقاطع خيابانهاي 20 متري و بالاتر قرار گرفته باشد.
3 -اگر ملك در گذري قرار گرفته باشد كه حتي پس از رعايت اصلاحي، عرض گذر كمتر از 6 متر شود.
4 -اگر ملك در بر گذري قرار گرفته باشد كه به علت شيب بسيار زياد گذر امكان تامين پاركينگ نباشد.(مثل
گذرهاي پله اي)
5 -چنانچه درختان كهنسال، قطور و يا ارزشمندي كه شهرداري اجازه قطع آنها را نمي دهد، در مسير تامين پاركينگ
قرار گرفته باشند(چه در گذر و چه داخل ملك).
6 -وضع و شكل زمين طوري باشد كه قابليت تامين پاركينگ را در هيچ طبقه اي اعم از پيلوت و يا زيرزمين
نداشته باشد(مثل زمين هايي كه بر آنها كمتر از 3 متر باشد)
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری
مطابق با مصوبه ۱۶/۳/۱۳۸۴ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
شاخص ۱:بلوکهایی با بیش از ۵۰% قطعات کمتر از ۲۰۰ متر مربع
شاخص ۲:بلوکهایی که بیش از ۵۰% بناهای آن فرسوده (فاقد سیستم سازه ای )و به عبارتی ناپایدار و غیر استاندارد باشند
شاخص ۳:بلوکهایی که بیش از ۵۰% بر آنها کمتر از ۶ متر باشد
تذکر مهم:
محدوده بافت فرسوده شهرها برمبنای شاخص های فرسودگی کالبدی تعریف شده در مصوبه ۱۶/۳/۱۳۸۴ شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران و اطلاعات ارائه شده از سوی سازمانهای مسکن و شهرسازی و مشاورین تهیه کننده طرحهای جامع تفصیلی مشخص و پس از کنترل میدانی توسط شرکت مادر تخصص عمران و بهسازی تعیین شده اند .بدیهی است هرگونه مداخله درجهت تجمع و نوسازی می بایست درچهار چوب طرحهای ویژه بهسازی و نوسازی باشد که به تصویب شرکت عمران و شهری و کمسیون ماده ۵ خواهند رسید
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری
🔷️ بوستون با ساخت پارکهای مرتفع و سیلبند با عوامل ایجاد سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی مقابله میکند.
🔺️ در پی وقوع تغییرات ناگهانی و غیرقابل پیشبینی جوی در ایالات متحده آمریکا همچون طوفانهایی که منجر به ویرانی شهرهای فلوریدا و تگزاس شد، این کشور خواستار ایجاد تغییرات سریع و مورد نیاز در استراتژیهای برنامهریزی شهری در ایالات خود شد. از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه، برنامه سان فرانسیسکو و کشورهای حوزه خلیج برای ارائه راهکارهای افزایش مقاومت مناطق ساحلی و همسطح دریا و اقدامات نیویورک سیتی و میامی برای جلوگیری از وقوع سیل است.
🔵 دیگر اقدمات در ایالات متحده به منظور جلوگیری از جاری شدن سیل در مناطق آسیبپذیر و ساحلی شهر بوستون انجام گرفته است. بوستون اقدام به پیادهسازی طرح تغییر وضعیت آب و هوایی شهرهای ساحلی ماساچوست کرده است. این طرح راهکاری برای محافظت از محلات شرق بوستون و چارلستون در برابر بروز سیل به حساب میآید و با تهدیدات ناشی از افزایش سطح آب دریا مقابله میکند. ارتفاع پایین این مناطق نسبت به سطح دریا این دو منطقه بندری را همیشه در معرض خطر آبگرفتگی حوضه دریا، بروز حوادث و احتمال دائمی جاری شدن سیلابهای محلی قرار داده است.
🔵 بوستون قصد دارد که در توسعه آینده شهر، با افزایش سطح خیابان اصلی چارلستون تا حدود ۶۰ سانتیمتر در مقابل مجتمع اداری Schrafft، طرح خود برای مقابله با سیلابها را عملی کند. طرح توسعه مجدد آبنمای این مجتمع نیز شامل ایجاد پارکهای مرتفع و مسیرهایی میشود که میتواند همچون سدی در امتداد لبه ساحلی دریا عمل و امنیت زندگی ۳۳۰ نفر از ساکنان آن ناحیه را تضمین کند.
🔺️ از طرحهای دیگر این شهر برای محافظت از چارلستون، بازسازی و نوسازی زمینهای بازی ساحلی "رایان" ببا مرتفعسازی مسیرها، میدانها و خط ساحلی است. علاوه بر این بوستون برای محافظت از خط شرقی خود اقدام به ساخت یک دیوار سیلبند کرده است که مسیر ورود آب به پارک خطی گرینویچ را مسدود میکند و بدین ترتیب خطرات ناشی از وقوع حوادث آبی را از زندگی چهارهزار و ۳۰۰ نفر از ساکنین این نواحی دور میکند. افزایش ارتفاع ورودی مناطق تفریحی و گردشگری "مسیر سبز" و "پارک پیرز دوم" این شهر و همچنین ایجاد فضاهای سبز عمومی و پارکهای بیشتر در نواحی ساحلی که بیش از سایر نقاط در معرض خطر طغیان آب قرار دارند از دیگر استراتژیهای به کار رفته در بوستون است. از سوی دیگر مقامات این شهر با ایجاد فضاهای سبز و دیوارکشی برای هدایت جریان روانآبها و سیلابها به سمت "مسیر سبز شرقی بوستون" اقدام به پیادهسازی استراتژیهای کوتاهمدت برای مسدود کردن مسیر جریان این آبها کردهاست.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری
🔹تعریف حقوقی از کوچه بن بست عمومی و خصوصی و مالکیت هر کدام
نظریه شماره 6564/7 مورخ 1376/10/2
«کوچهای که غیر بنبست و راه عمومی است متعلق به شهرداری و کوچه بنبست که به موجب سند رسمی متعلق به اشخاص است معبر عام محسوب نیست.»
سؤال: آیا کوچه بنبست معبر عمومی و قابل استفاده برای عموم است یا خیر و اصولاً کوچهای که راهروی عمومی بوده و مربوط به شهرداری باشد کدام کوچه است؟
نظریه اداره کل حقوقی قوه قضائیه
با توجه به تبصره 6 ذیل ماده 96 و قانون 101 قانون شهرداری، اگر کوچهای معبر عام باشد و راه عمومی محسوب گردد و مورد بهرهبرداری قرار گیرد متعلق به شهرداری خواهد بود و قابل تملک خصوصی نیست و کوچه بنبست اختصاصی، کوچه بنبستی است که به موجب سند رسمی در ملکیت شخصی قرار دارد و شخص یا اشخاص مذکور و خانواده آنان، از آن استفاده میکنند، چنین کوچهای معبر عمومی محسوب نمیشود.
✔️باغ به محلی اتلاق می شود که حداقل یکی از مشخصات ذیل داشته باشد
🔸داشتن حداقل 500 متر مربع مساحت در صورت وجود بنا و مستحدثات در زمین به طور متوسط در هر شانزده (16) متر مربع محوطه باز خارج از ساختمان یک اصله درخت و در صورت عدم سابقه احداث بنا به طور متوسط هر بیست وپنج (25) متر مربع یک اصله درخت مثمر و یا غیر مثمر و یا ترکیبی از آنها غرس شده باشد. قطع و امحای درختان موجب عدم احتساب تعداد درختان کسر شده در آمار (لحاظ شده در این بند) نخواهد بود..
🔸دارا بودن سند مالکیت و یا سند مادر قبل از تفکیک به عنوان باغ،باغچه،زمین منجر وباغ عمارت..
🔸دارا بودن سابقه برای دایر باغ،دایر باغچه ،دایر مشجر از کمیسیون ماده دوازدهم (12) قانون زمین شهری..
🔸محلهایی که در حریم شهر توسط وزارت جهاد کشاورزی باغ شناخته شده اند..
🔸محلهایی که به تشخیص شورای اسلامی باغ شناخته می شوند..
✅جداسازی پسماندهای تر و خشک
👈پسماند خانگی به سه دسته پسماند های تر ، پسماند های خشک و پسماند های خطرناک تقسیم میشود ، بهتر است پسماند های خشک و تر و پسماند های خطرناک را بیشتر بشناسیم :
🔸پسماند تر : به پسماندهای غذایی (برنج، خورشت، گوشت، مرغ، ماهی، روغنهای خوراکی سوخته و فاسد شده و …) و سبزی و میوه (پسماند میوه و سبزی، میوه و سبزی فاسد شده، تفاله چای و …) گفته می شود که می توان آنها را به کود تبدیل کرد.
🔹پسماند خشک : کاغذ و مقوا : انواع روزنامه ، مجله، کتاب ، دستمال کاغذی ، عکس ، بسته های کاغذی شیر و آب میوه ، جعبه های شیرینی و …
1_پلاستیک : انواع بطری نوشابه و آبمیوه ، انواع ظروف پلاستیکی ، روکشها و کیسه های پلاستیکی ، نایلون ها ، اسباب بازیهای پلاستیکی و ...
2_فلزات : انواع قوطی فلزی کمپوت ، کنسرو ، نوشابه ، رب ، وسایل فلزی آشپزخانه ، شیرآلات ، لوله ها و توری های فلزی و …
🔹پسماند های خطرناک : همان طور که از اسم این نوع پسماند ها پیداست چنانچه در معرض گرما و حرارت قرار بگیرند باعث بروز خطرات فراوانی خواهند شد مثل انواع باتری ها ، حشره کش ها و خوشبو کننده ها و…
برچسبها: پسماند
آیا تاکنون به کودکان و حضور آن ها در شهر فکر کرده اید❓
آیا شهر شما آمادگی پذیرش و برآورده کردن نیاز کودک را دارد❓
آیا فرزندان ما بقدر کافی از امکانات و خدمات شهری بهره مند هستند❓
🚸کودکان، عامل پیوند نسل های گذشته و آینده در هر جامعه هستند. اصلاح محیط اجتماعی نیز در هر جامعه از طریق کودکان امکان پذیر است. توجه به ایجاد محیطی مناسب برای رشد کودک و آشنایی با نیازها و سرشت فطری او که در دوران کودکی به آن نیاز دارد، زمینه رشد درست شخصیتی و تربیتی او را به عنوان نسل سالم فردا، فراهم می آورد.
شهری که به کودکان خود توجه نکند، به نسل گذشته، موجود و آینده خود توجه نکرده است. در بعضی از کشورها توجه به کودک و سلامت جسمی و روانی او از دوران بارداری مادر و پیش از تولد نوزاد آغاز می شود و مرحله به مرحله در دوران بعد از تولد او تکوین می یابد. نتیجه ی آن نیز به بسط و ارتباط امواج انسانی در یک محیط اجتماعی گسترده منجر میگردد.
🔸کیفیت و شرایط محیط..؛ کودک، شهروند نابالغی است که دوران رشد خود را می گذراند و استمرار بخش حیات بشر است. موجودی است که پاک به دنیا می آید و چنانچه محیط برای رشد فکری و جسمی سالم او آماده باشد، نهالی تنومند می شود که می تواند باعث افتخار جامعه انسانی باشد.
سرشت کودکی ایجاب می کند کودک در مراحل رشد خود، از اقدامات ایمنی و حمایتی برخوردار باشد. او بدون سرپرست و حامی، نمی تواند روند رشد منطقی داشته باشد. درک او از فضای پیرامون همان است که خود تصور می کند. بنابراین باید فضای زیست سالمی را برای او فراهم آورد تا علائق منطقی او فرصت عرض اندام یابد و با تمهیداتی علائق خطر آفرین برای او را به کناری نهاد. هر نوع تحول نابجا در تأمین علائق کودک ممکن است نتیجه نامطلوبی در پی داشته باشد که به صورت زنجیرهای آثار نامتناسبی در دوران بعدی زندگی بگذارد.
🔸ایجاد محیط های یکنواخت، خشن، ملال آور و همراه با عوامل مسأله برانگیز، برای کودک به اندازه ایجاد فضاهای باز، در کنار طبیعت، میل به یک زندگی اجتماعی سالم، همراه با قصه پردازی و شعر و موسیقی و هیاهو بر او تأثیر می گذارد.
#جین_جیکوبز بر این باور است که در اجتماع شهری و در پیوند بین خانه و مدرسه، مهمترین علائق کودک به ایمنی خیابان، تنوع کاربری زمین، شادابی و سرزندگی شهر باز می گردد، که کلید اصلی رفع نگرانی های اساسی تمام جمعیت و از جمله کودکان است. فضای شهر می بایستی دارای کیفیت ویژه ای باشد تا برای حضور بدون خطر کودک آماده پذیرایی و رشد و بالندگی او گردد.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی ، مدیریت شهری
محیط طبیعی و کودکی، مرحله ابتدایی ارتباط انسان با طبیعت❗️
کودک، اگر چه براساس نظم در عالم آفرینش خداوندی خلق شده، باید با زمینه های مناسب در عرصه های جبری و اختیاری با طبیعت، از نخستین مراحل تولد خود ارتباط برقرار سازد.❗️
کودک، نیاز به هوای سالم، غذای سالم، مسکن مطمئن و مرتبط با طبیعت و فضای باز سالم دارد.❗️
🔹حس کنجکاوی، فعالیت و جنجال و بازی نیز از دیدگاهی جزیی از خلقت طبیعی انسان در دوره کودکی به حساب می آید. لازمه رشد سالم کودک، ایجاد این زمینه ها در جهت ارتباط بخشیدن بین کودک و محیط طبیعی محسوب می شود. کودک، انسان و آزاد آفریده می شود. آزادی او متعلق به خودش است و هیچکس حق ندارد آن را در اختیار بگیرد یا محدود سازد.
🔹با توجه به پیوستگی و تحت تأثیر بودن کودک در مجموعه های زیستی و فضاهای عمومی، با کاهش عوارض ناشی از مشکلات و کمبودها، می بایستی جلوه های طبیعت زنده را برای کودک در بهشت زمینی آنان فراهم آورد، و ساعاتی از روز به فضاهایی سالم و مرتبط با طبیعت، در کنار یک زندگی اجتماعی سالم هدایت کرد. این مورد، لازمه زندگی کودک در شهرهایی است که غوغای ناشی از فعالیت و کار، جایی برای نزدیکی با طبیعت نگذاشته است. بنابراین می بایستی به توسعه فضاهای سبز و طبیعت شهری کمک کنیم تا کودک بتواند محیطی که به طبیعت نزدیک است با نشاط باشد و آرام گیرد.
🔹محیط انسانی و کودک چنانچه محیط طبیعی به عنوان زمینه ای در رشد کودک محسوب شود، محیط انسانی نیز به مثابه باغبانی می ماند که در روش و نحوه رشد او مهمترین نقش را بازی می کند. اگر باغبان در پرورش یک نهال یا بوته تلاش نکند، گیاه آفت زده یا به حالتی خودرو خواهد رویید. منظور از پرورش آن است که کودک را با روش های صحیح برای زندگی در جامعه آینده آماده کرد.
#میشل_مانسیو می گوید: روزگاری که کودکان به مثابه دستگاه گوارشی به حساب می آمدند و تصور می شد که جز غذا به هیچ چیز دیگری نیاز ندارند سپری شده است.. ((پیام یونسکو، آبان ۱۳۷۰، ۱۳-۱۵))این بدان معنی است که در جهت رشد و نمو کودک به جز نیازهای طبیعی، به وجود محیط انسانی سالم و پاکیزه نیاز است.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی ، مدیریت شهری
یکی از نکات اصلی در طراحی فضاهای شهری، ایجاد فضای بازی برای کودکان است.⁉️
🔸به گفته #شیلر هنگامی انسان به راستی انسان است که به بازی بپردازد. انگیزه بازی در دوره رشد کودکان و تکامل آن ها شدید و فشرده است. بازی در کودکان از غرایز طبیعی محسوب می شود و برای رشد متعادل آن ها ضروری است. به نظر #جان_لاک، باید به کودکان امکان داد که در هر زمان ممکن، در فضای باز به بازی بپردازند.
بازی درمانی از راه حل های رفع مشکل و فشارهای عصبی دوران کودکی به حساب می آید و از انزوای کودک می کاهد.
🔸اساس سلسله مراتب شهری در شهرسازی از زیر محله آغاز شده و شهر و محله های آن به نسبت حوزه های تحت پوشش خدمات مربوطه به کودکان بنیان می گیرد. بدیهی است که اصلی ترین خدمات شهری در محله ها و زیرمحله ها علاوه بر کودکستان و دبستان شامل پارک و فضای ورزش و بازی بچه ها، کتابخانه کودک، باغچه، خانه کودک، زمین های ورزش و فضای باز است.
🔸کودکان، نیازمند محیط هایی هستند که آنان را مخاطب قرار دهد، به چالش وادارد و جلب توجه کند تا آن ها مشاهده کنند و بیاندیشند.
خیابان ها و میدان های دارای آب نما، کودکان را به مشارکت و توجه دعوت می کند. فروشگاه های جذاب و علائم خیابانی، می تواند علاقه به مطالعه را بویژه در کودکان پیش دبستانی بر انگیزاند. رویدادها و سرگرمی های خیابانی، جشن ها، جشنواره ها، بازارها و فضاهای باز و سبز منشأ علاقه و جذابیت دائمی برای کودکان است.
🔸کودک به مکان های مختلفی که ترجیحاً با یکدیگر مرتبط هستند، نیاز دارد. جایی که احساس در خانه بودن کند. زمانی که کمی بزرگتر شد، احتیاج دارد که در اطراف و دور و بر شهر پیاده یا با وسایل عمومی به حرکت کند. در بهترین حالت، باید کل شهر در دسترس او باشد.
🔸دسترسی کودکان به هر نقطه از شهرشان باید امکان پذیر باشد. تنها از طریق برقراری ارتباط مستقیم است که آنان می توانند افرادی سالم و اجتماعی شوند. آنها باید بد و خوب را تجربه کنند و روابط انسانی را در خارج از محدوده خانه و مدرسه تشخیص دهند. حضور در اجتماع، بروز احساسات و نگرش های مفید را در پی دارد.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی ، مدیریت شهری
از دیدگاه شهرسازی و طراحی شهری، شهر خوب برای کودک باید واجد شرایط زیر باشد:⁉️
🔹باید سازماندهی کالبدی و اجتماعی براساس حس اعتماد و انصاف و عدالت قرار داشته باشد و آن ها را ارتقاء دهد. در این مورد ایجاد فضاهای عمومی که در آن ها حداقل یک بزرگسال شناخته شده حضور داشته باشد و حفاظت و امنیت کودک را پوشش دهد، ضروری به نظر می رسد. این فضاهای عمومی باید به نحوی طراحی و برنامه ریزی شوند که بر میزان ارتباط میان افراد در گروه های سنی مختلف و دارای زمینه های اجتماعی متفاوت بیافزاید.
🔹فرصت مشاهده مردم، بزرگسالان و خردسالان در فعالیت ها و مشاغل مختلف، بر جاذبه های اجتماعی کودک می افزاید.
بزرگسالان باید علاوه بر کودک خود، نسبت به سایر کودکان شهر و محله های شهری احساس مسئولیت کنند.
در شهرها باید فضاهای عمومی امن، همراه با معابری دور از مخاطرات رفت و آمد که به کودک اجازه مشاهده می دهد که شهر، همسایه و محله خود را کشف کرده و نظاره گر باشد، به وجود آید.
🔹یک محیط شهری شفاف، سالم و قابل درک برای کودک جایی است که بتوان به راحتی و به صورت پیاده در آن حرکت کرد.
توجه به نقش های ارزشمند اجتماعی و فرهنگی و مشارکت کودک در رویدادهای اجتماعی و مراسم مذهبی بسیار اهمیت دارد.
نزدیک بودن فاصله محل کار و زندگی خانواده ها، به نحوی که کودک و والدین در طول روز به یکدیگر دسترسی داشته باشند، ضروری به نظر می رسد.
🔹در خیابان ها و فضاهای عمومی شهر، باید به ایجاد عناصری که برای کودک موجب شگفتی و شعف شود، پراخت.
وقایع و جشن هایی که حس ملی، مذهبی، تاریخی و علاقه به جامعه و سنت های آن را ارتقاء می دهد و برای کودک نیز ضروری به نظر می رسد، باید تقویت شود.
نوع بافت شهری، بنای جذاب، رنگ، مواد، شکل و ریخت ساختمان ها که علاقه کودک را بر می انگیزد، در طراحی اهمیت دارد.
🔹فضای شهری باید طبیعت را به داخل شهر بکشاند. باید کودک با تمام پدیده های طبیعت مانند آب، گیاه، درخت، حیوانات و پرندگان و حشرات، در ارتباط باشد. کودک از این طریق می آموزد و می فهمد که به طبیعت عشق بورزد و آن را حفظ کند.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی ، مدیریت شهری
کودک به فضای باز و سبز، محیط های سالم و فضاهایی احتیاج دارد⁉️
🔹بسیاری از خانوارهای ساکن به دلیل نحوه سکونت در قطعات کوچک مسکونی و آپارتمان های کوچک، از داشتن چنین فضایی محروم اند. مدرسه ها نیز با ابعاد و اندازه های قابل قبول آموزشی مناسبت کمی دارند. فضای حایل بین این دو نیز با عرض نامتناسب راه ها، جریان رفت و آمد سواره، سر و صدا، آلودگی هوا، و مشکلات شهری بدور از فضای باز و سبز، و خدمات و نیازهای کودک همراه است. در تمام محله ها نوع کاربری زمین به نحوی است که منفعت اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
🔹اگر چه مهدهای کودک به خودی خود می توانند نقش سازنده ای در آموزش و پرورش اجتماعی کودک داشته باشد، ولی اغلب خانواده های استفاده کننده ترجیح می دهند که از این مکان ا به عنوان محلی صرفاً برای نگهداری، هنگامی که آنان به کار مشغولند، استفاده کنند. به همین خاطر است که مهدهای کودک به جای پراکنش مناسب در سطح شهر و محله های شهر، به طور عمده همجوار با مراکز اداری یا در مسیر خیابان های اصلی و پر رفت و آمد هستند؛ جایی که والدین با یک لحظه توقف اتومبیل، بتوانند کودک را به آن بسپارند.
🔹استفاده از فضاهای سبز نیز هنگامی میسر است که والدین زمان لازم را برای گردش کودکان بر حسب فرصت های خود انتخاب کنند. در حالیکه کودکان با توجه به تراکم جمعیت و ساختمان محاصره شدن در میان بافت شهر، هر روز و هر لحظه به این فضاها نیازمندند. فضاهای ورزشی بسیار محدود است و فرهنگسراهای کودک جز در چند نقطه که آن هم به عنوان جزیی از فرهنگسراهای عمومی موجود شهر محسوب می شود، دارای امکانات لازم نبوده و با نقص روبرو می شود. از کتابخانه کودک، مراکز گسترده پرورش فکری جز در موارد نادر خبری نیست.
🔹مرکز آموزش های هنری و سرگرمی یا محدود است یا پاره ای از آن ها توسط بخش خصوصی اداره می شود که پرداخت هزینه آن برای بسیاری از خانواده ها مشکل است. مرکز علوم مربوط به کودک نیز همینطور. سینمای کودک در حدی محدود عمل می کند. موزه های فرهنگی و هنری اگر چه در سطح شهر وجود دارد، ولی به حالتی متمرکز عمل کرده و در درون مناطق شهری قرار نگرفته است. در مجموع، این موزه ها برای بزرگسالان است و نه کودکان. برای کودکان یک محیط شهری خوب، محیطی است که انتظارات کودکی آن ها را برآورده سازد.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی ، مدیریت شهری
استراتژی سکوت_ 6 موقعیتی که در آن ها باید جلوی زبانتان را بگیرید
روزیاتو_مترجم:گلریز برهمند
- اگر کسی شما را عصبانی می کند
۵ ثانیه به خود فرصت دهید تا قبل از اظهار نظر، افکار خود را جمع کنید.
- اگر می خواهید در جمع اشتباه دیگران را اصلاح کنیدحتی اگر فقط قصد کمک داشته باشید، نباید اشتباه کسی را اصلاح کنید، به خصوص اگر آن ها را خیلی خوب نمی شناسید.
- اگرحرفی که قرار است بزنید باعث دلخوری کسی می شود
- اگر حرف می زنید که فقط حرفی زده باشید
اگر حرف هایتان ربطی به موقعیت فعلی ندارد، می توانید آن ها را برای زمان دیگری نگه دارید
- اگر پای یک نفر دیگر را به بحث می کشد
راز کسیکه به شما اعتماد کرده پیش نفر سوم بازگو نکنید
- اگر کسی قهر کرده
تحقیقات نشان داده قهر ،بخشی از مغز را تحریک میکند که درد فیزیکی را تشخیص می دهد. بنابراین قهر درواقع درد آور و آسیب زننده است. بعد از اینکه تلاش کردید درمورد مشکلات تان صحبت کنید و شخصی که قهر کرده را دعوت به صلح کردید، قهر باید تمام شود.
اگر قهر ادامه پیدا کند، شما هم باید فارغ از اینکه این کار تا چه حد می تواند درد آور باشد، به آن شخص بی اعتنا شوید و سکوت کنید.
موضوعات مرتبط: فن بیان و سخنوری
برچسبها: فن بیان , سخنوری




















