🏁 شهرهاي آينده: ارکان شهر خلاق
▫️شهر خلاق بر سه مفهوم طبقه خلاق، صنايع فرهنگي هنري خلاق و علم و فنآوري تاکيد دارد. مردم مصرف کننده و توليدکننده کالاهاي فرهنگي هستند و ظهور هنرمندان آينده نيز از ميان آنان اتفاق ميافتد. به همين منظور ايجاد بستر مناسب براي موفقيت کارکنان خلاق داراي اهميت است. مشارکتهاي اجتماعي و امکان به قدرت رسيدن سريع جوانان خلاق در عرصه هاي مديريتي در شهرهاي خلاق از ارکان اصلي اين شهرها محسوب ميشوند.
▪️بنگاههاي اقتصادي در شهرهاي خلاق ايده هاي نوآورانه را تجاري سازي ميکنند و به اشتغال زايي ميپردازند. افراد خلاق براي بروز خلاقيت، الهام پذيري و الهام بخشي و نمايش کار خود احتياج به فضا دارند. فضاهاي مناسب شهري زمينه ساز برانگيختگي و انطباق و بيان خلاقيت ساکنان آن ميشوند.
▫️يک محيط شهري به عنوان پشتيبان خلاقيت از ارتباطات بهره ميبرد و شبکه توليدکنندگان منطقه هاي را ايجاد و رقابت و همکاري ميان آنان را تقويت ميکند؛ اين مجموعه خلاقيت را به شهر تزريق خواهد کرد.
چشم انداز و آوازه موضوعي است که موجب رشد استعدادها و جلب توجه به شهر ميشود و گردشگري را توسعه ميدهد. ورود اقشار متفاوت به محيط شهر و تعامل شهروندان با آنان به رشد خلاقيت شهروندان منجر ميشود. مهاجرتهاي بين المللي و ارتباط با ديگر نقاط جهان براي رشد خلاقيت ضروري است.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی ، مدیریت شهری
برچسبها: شهر خلاق
📮گردشگری شهری
📯برنامه ریزی و مدیریت توسعه ی گردشگری شهری با توجه به اهداف و اصول توسعه پایدار گردشگری ، دانشی میان رشته ای به شمار می آید كه به همكاری رشته های گوناگون علمی و همكاری بخش ها و نهادهای گوناگون مسئول در توسعه و عمران شهری نیازمند است . جوهر برنامه ریزی و مدیریت گردشگری شهری، شناسایی منابع و عوامل موثر در توسعه ی گردشگری واستفاده بهینه و پایدار از آن هاست كه در راستای تامین نیازهای فراغتی عامه شهروندان و بازدید كنندگان در مقیاس محلی ملی و فراملی به كار می رود.
📯بنابراین محورهای اصل برنامه ریزی ومدیریت گردشگری شهری به تعیین سلسله مراتب برنامه ریزی و گردشگری شهری، تعیین مقیاس برنامه ریزی شناسایی عوامل اصلی موثر در توسعه گردشگری شهری و تدوین سیاست ها و روش های نگهداری ظرفیت منابع گردشگری مربوط می شود كه در این میان مدیریت شهری نقش بسیار مهم و موثری را در ایجاد هماهنگی و تعامل در این نهاد موثربرعهده خواهد داشت .
📯درحال حاضر وظایف برنامه ریزی و مدیریت توسعه ی گردشگری دركشور درسطح های گوناگون محلی ملی و فرا ملی بر عهده نهادهای مختلفی است كه هر یك دارای ساختار بخشی اند و از این نظر اقدامات آن فاقد هماهنگی و همكاری لازم است. با توجه به نبود یك رویكرد جامع و مدیریت یكپارچه در سیاست های كلان توسعه گردشگری در كشور می توان گفت كه هنوز جایگاه گردشگری شهری در نظام برنامه ریزی توسعه و عمران به درستی تعریف و و تبیین نشده است.
📯به طور كلی می توان مشكلات بنیادی در توسعه گردشگری شهری را فقدان رویكردی جامع و هماهنگ در توسعه گردشگری شهری در مقیاس محلی و بین المللی، ناهماهنگی میان نهادهای شهری ، زیست محیطی ، گردشگری و میراث فرهنگی ، نقش كم رنگ دولت و شهرداری ها در توسعه گرشگری شهری، نقش ضعیف برنامه ریزی شهری و منطقه ای در تامین زیرساخت ها و تسهیلات گردشگری شهری، نارسایی وناهماهنگی در قانون ها و تشكیلات اجرایی توسعه گردشگری شهری، حضور كم رنگ بخش خصوصی و ضعف مشاركت در زمینه ی گردشگری شهری و نیز كافی نبودن آموزش تبلیغ و اطلاع رسانی برشمرد .
موضوعات مرتبط: طبیعت گردی و گردشگری
برچسبها: گردشگری شهری
🔖نظام شهري معيوب يعني غلبه ي خودرو بر پياده رو
📚اگر بر داشتن آزادی های فردی ، كه استفاده از ماشین شخصی نیز از عواقب آن است ، اصرار دارید ، باید خود رابرای پرداخت كل هزینه های زیست محیطی آماده سازید و حتی هزینه تراكم ، تصادف ها و بلایا ، آلودگی صوتی ، آلودگی محیط وتخریب كیفیت زندگی ، اثرهای زیست محیطی شامل باران اسیدی، گرمایش جهانی و بیماری تنفسی حاصل از استنشاق دودهای سمی نیز از هزینه هایی هستند كه باید بپردازید .
انسان محوری در فضاهای شهری ، نشانه خوبی از هویت شهر است . شهروندان به تدریج به حضور در شهر و انجام فعالیت های مدنی عادت كرده و زمان بیشتری را در فضاهای شهری می گذرانند و این به نوبه خود به بهبود و ارتقاء فرهنگ و از جمله رعایت حقوق دیگران و احساس مسئولیت در برابر جامعه به خصوص برای جوانان و كودكان ، كمك می كند .
📚هر قدر فضاها و امكانات پیاده روی انسان در مبلمان شهری افزایش یابد ، امكانات درك محیط شهری و بهره گیری از ارزش های فرهنگی و اجتماعی آن نیز افزایش می یابد.
درک افراد پیاده از محیط به دلیل حضور و حركت فراوان خودرو ها مخدوش شده است . لذا چهره واقعی شهر پشت چهره ماشینی آن پنهان می ماند . شركت افراد در یك فضا ، خاطرات مشتركی را از آن بدست می دهد كه احساس تعلق به شهر ، محیط و كل جامعه را افزایش می دهد .
📚مهم تر از همه اینكه تصویر ذهنی افراد از شهر ، تحت تأثیر فعالیت خیابان ها و حضور یا عدم حضور پیاده می باشد . در حقیقت شهر را می توان با خیابان هایش شناخت .
وجود انواع صداها ، امكان لمس سطوح و حجم ها و امكان چشیدن طعم خوردنی ها و نوشیدنی ها ، موجب ادراكات چند حسی و تاثیرات روانی و عاطفی متنوع در فضاهای انسان محور می شود . همین تنوع و پیچیدگی ، به نیروی جذابیت و انگیزش حضور در مبلمان شهری انسان محور می افزاید كه بی تردید از ارزش های كیفی محیط محسوب شده و حضور شهروندان را در آن افزایش داده و پایداری آن را برای سالیان تضمين مي نمايد.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی
✅كــاهش استفاده از خــــودروی شخصی منـــــوط بـه تأميـــــن امنيت پيـــادهها
تا زمانی كه عابر پياده در برنامه ريزی شهري جايی نداشته باشد و امنيت جانی وی توسط سواره تهديد شود، هر روز بــر حجم استــفاده كننــدگان از حمل و نقــل خصوصی افزوده خواهد شد.
چگونـــه میتوان در شهرها و محلاتی که جولانگاه حرکت ماشین شخصی شده است، سخن از حرکت پیاده کرد؟
در مـــحلهای که هنوز پیــــاده رو ندارد و ماشین با سـرعت 50 کیلومتر از آن عبور می کند، چگونه میتـــوان از مادری انتظار داشت تا اجـــازه دهــــد کودکش پیاده به مــــدرسه محلشان (با کمتر از 1000 متر فاصله) بـرود تا کـــودکش با این حـــرکت پیاده کمتر در معرض چاقی قرار بگیرد؟
برنامه ريزی حمل و نقل و برنامه ريزی شهری دو خواهرخوانده هستند و ارتـباط تنگاتنگ دارند چنانكه با پرداختن به يـكی از آنها به تنهايي قادر به حل مشكلات شهری نخواهيم بود. مي توان هدف برنامه ريـــزی شهری و همچنين برنامه ريزی حمل و نقل را تأمين دسترسی و حداكثر سازی آن دانست ...
اکثر شهرها از نظر شهرسازی به صورت شهر بدقواره ای درآمده اند که هیچ فرمولی بر آنان حاکم نیست. جایگاه انسان در شهر مشخص نشده است.
نمیتوان پیاده رویی را در شهرها پیدا کرد که بتوان ۱۵دقیقه بدون وجود مانع، پله و ... در آن پیاده روی کرد. زیرا که نگاه در شهرها از ابتدا انسان محور نیست و توسط متخصصین شهرسازی، طراحی شهری و مدیریت شهری مدیریت نمی شود.
موضوعات مرتبط: برنامه ریزی شهری ، شهرسازی
▫️▪️تعرفه تغییر کاربری
برابر ماده ۲ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ( پس از تصویب کمیسیون تبصره یک ماده یک ) تعرفه تغییر کاربری از زراعی و باغی به سایر کاربری ها، ۸۰درصد قیمت روز ملک با احتساب کاربری جدید، اخذ و به خزانه داری کل کشور واریز می شود .
در سایر مواردمثل مصوبات کمیسیون ماده ۵ یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برحسب مورد ، قانون گذار هیچ گونه عوارضی تعیین نکرده است، و اخذ هر گونه مبلغی تحت عنوان تغییر کاربری غیر قانونی است.
▫️▪️مراجع قانونی تغییر کاربری اراضی در انواع مختلف کاربری و محدوده ها
۱- در محدوده شهر ها و شهرک ها ؛ کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران
۲- در محدوده روستا های دارای طرح هادی ؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، (( ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ایین نامه آن ))
۳- در خارج از محدوده شهر ها و شهرک ها و روستاهای بدون طرح هادی ؛ کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مستقر در سازمان جهاد کشاورزی
(( نکته ؛ شهرداریها هیچ گونه حق یا تکلیفی جهت تغییر کاربری در انواع مختلف کاربری ها را ندارند ،))
برچسبها: تعرفه تغییر کاربری
راهنمای کاربری ماشینحساب
كليد تغيير كاربرى زردرنگ (SHIFT):
كليد تغيير كاربرى سبز رنگ (ALPHA):
كليد خاموش كردن ماشینحساب (OFF):
ورود به مبنای 16 (هگزا دسيمال) (Hex):
ورود به مبنای 8 (اكتان) (OCT):
ورود به مبنای 2 (باينرى) (BIN):
واحدهای اندازهگیری زاویه (DRG):
محاسبه توابع مثلثاتی زوایا (Sin,Cos,Tan,Cot)
اینورس زوایا (Sin -1 , Cos -1 , Tan -1 , Cot -1 )
محاسبه هایپربونیک زوایا (hyp):
تعيين تعداد ارقام معنیدار با نماد علمی و تعداد ارقام اعشارى بر روى صفحهی نمايش(MOD):
بازخوانی عدد ذخیرهشده در حافظه(RCL):
انجام عملیات روی اعداد ذخیرهشده در حافظه:
کلید پاک کردن حافظههای داخلی( M-CLR ):
آخرين جواب(آخرين حاصل يا عدد محاسبهشده)(ANS):
محاسبه مقدار عدد بتوان دلخواه (X Y):
محاسبه جذر عدد با فرجه دلخواه:(x√y)
محاسبه عدد e بتوان دلخواه(e x)
ماشینحسابهای علمى مكمل ماشینحسابهای ساده هستند يعنى کلیهی تواناییهای ماشینحسابهای ساده را داشته و علاوه بر آن قادر به انجام محاسبات رياضى پیچیدهتر مانند توابع مثلثاتى، لگاريتمى و... هستند.
این ماشینحساب قابليت انجام محاسبات رياضى پيچيده را دارد. در اين راهنما به برخى از کاربردهای این ابزار پرداخته میشود.
كليد تغيير كاربرى زردرنگ (SHIFT):
برخی از کلیدهای ماشین دارای چند کاربری میباشند که این کلیدها با علائم يا نوشتههای رنگی در بالاى آنها مشخص شدهاند و برای دسترسی به کاربریهای دیگر این کلیدها 2 راه وجود دارد :
1- استفاده از کلید SHIFT:
با فشردن اين كليد كه به رنگ زرد است، كاربرى كليدهايى كه علائم يا نوشتههای زردرنگ در بالاى آنها ديده میشود عوض شده، به جاى عمل نوشتهشده در روى هر كليد، عملى كه با رنگ زرد در بالاى آن نوشتهشده است انجام میگیرد.
براى آن كه مطمئن شويم كه كليد SHIFT را فشردهایم بايد به محض فشردن اين كليد علامت SHIFT در روى صفحهی نمايش ظاهر شود.
2- فشار دادن کلید اصلی و نگهداشتن آن:
راه دیگر برای دسترسی به کاربری دوم کلیدها به جای استفاده از کلید شیفت فشار دادن آن کلید و نگهداشتن آن میباشد که در این صورت به جای عملکرد اصلی کلید، عملکرد دوم کلید عمل خواهد کرد.
كليد تغيير كاربرى سبز رنگ (ALPHA):
كليد ALPHA که با فشردن و نگهداشتن نیم ثانیه کلید SHIFT قابلدسترسی میباشد مانند كليد SHIFT به عنوان دومين كليد تغيير كاربرى کلیدها به كار میرود با اين تفاوت كه كليد ALPHA براى تغيير كاربرى کلیدهایی است که دارای 3 کاربرد میباشند که علاوه بر نوع کاربری دوم که بار رنگ زرد در بالای آنها مشخص شده است دارای کاربری سوم نیز میباشند که با رنگ سبز، در کنار رنگ زرد نوشتهشده است.
با فشردن كليد SHIFT و نگهداشتن آن علامت ALPHA بر روی صفحه ظاهر میشود که نشاندهنده آن است كه كليد فوق عمل كرده است. پس از آن با فشردن هر كليدى كه در بالاى آن نوشتهی سبز رنگ وجود دارد كاربرى آن كليد عوض شده و نوشتهی سبز رنگ بالاى كليد عمل خواهد كرد.
لیست مقادیر ثایت (CNST):
با زدن این کلید لیستی از مقادیر ثابت علمی در گروههای مختلف به کاربر نمایش داده میشود که کاربر میتواند یک مورد را انتخاب نماید.
كليد خاموش كردن ماشینحساب (OFF):
با زدن كليد C و نگهداشتن آن ابزار ماشینحساب بسته میشود.
ورود به مبنای 10 (DEC):
ماشینحساب به صورت پیشفرض در مد FLOAT میباشد و کاربر به ترکیبی از توابع مختلف دسترسی دارد. براى وارد شدن به مبنای 10 بايد كليد DEC را فشار دهید (این کلید کاربری دوم کلید + میباشد و برای دسترسی به آن باید از یکی از دو راهی که قبلاً گفتهشده استفاده شود یا استفاده از کلید SHIFT یا فشار دادن کلید + و نگهداشتن آن برای چند لحظه کوتاه میباشد تا کاربری دوم کلید فعال شود) .سپس دکمه = را فشار دهید تا تغییر مبنا صورت گیرد و ماشینحساب از حالت FLOAT خارج و وارد مد DEC شود. با فشردن اين كليدها علامت DEC(32) در گوشهی سمت راست صفحهی نمايش ظاهر میگردد. در این مد توابع مختلف برای کار با مبنای 10 از قبیل دستورات شیفت و چرخش (LSL,LSR,ASL,ASR,ROL,ROR) و توابع منطقی (AND,OR,XOR,NOT,NAND,NOR,XNOR) قابلدسترس میباشد.برای بازگشت به حالت FLOAT کافی است دکمه MOD در پایین صفحه را فشار داده و نگه دارید تا ماشینحساب به حالت پیشفرض بازگردد.
ورود به مبنای 16 (هگزا دسيمال) (Hex):
براى وارد شدن به مبنای 16(هگزا دسيمال) بايد كليد Hex را فشار دهید (این کلید کاربری دوم کلید * میباشد و برای دسترسی به آن باید از یکی از دو راهی که قبلاً گفتهشده استفاده شود). سپس دکمه = را فشار دهید تا تغییر مبنا صورت گیرد. با فشردن اين كليدها علامت Hex(32) در گوشهی سمت راست صفحهی نمايش ظاهر میگردد. در مد مبنای 16 شما میتوانید علاوه بر ارقام از حروف نیز استفاده کنید. در این مد توابع مختلف برای کار با مبنای 16 از قبیل دستورات شیفت و چرخش (LSL,LSR,ASL,ASR,ROL,ROR) و توابع منطقی (AND,OR,XOR,NOT,NAND,NOR,XNOR) قابلدسترس میباشد.
ورود به مبنای 8 (اكتان) (OCT):
براى وارد شدن به مبناى 8 (اكتان) بايد كليد OCT را فشار دهید سپس دکمه = را فشار دهید تا تغییر مبنا صورت گیرد. با فشردن اين كليدها علامت OCT(32) در گوشهی سمت راست صفحهی نمايش ظاهر میگردد. در مد مبنای 8 شما تنها میتوانید از ارقام 0 تا 8 استفاده کنید. در این مد توابع مختلف برای کار با مبنای 8 از قبیل دستورات شیفت و چرخش (LSL,LSR,ASL,ASR,ROL,ROR) و توابع منطقی (AND,OR,XOR,NOT,NAND,NOR,XNOR) قابلدسترس میباشد.
ورود به مبنای 2 (باينرى) (BIN):
براى وارد شدن به مبناى 2 (باینری) بايد كليد BIN را فشار دهید سپس دکمه = را فشار دهید تا تغییر مبنا صورت گیرد. با فشردن اين كليدها علامت BIN(32) در گوشهی سمت راست صفحهی نمايش ظاهر میگردد. در این مد توابع مختلف برای کار با مبنای 2 از قبیل دستورات شیفت و چرخش (LSL,LSR,ASL,ASR,ROL,ROR) و توابع منطقی (AND,OR,XOR,NOT,NAND,NOR,XNOR) و همچنین انجام عملیات اصلی قابلدسترس میباشد.
واحدهای اندازهگیری زاویه (DRG):
با زدن کلید DRG در بالای صفحه ماشینحساب منویی را به کاربر نمایش میدهد که شامل واحدهای اندازهگیری زاویه میباشد که کاربر با انتخاب یک واحد اندازهگیری زاویه دلخواه از بین (Degree، Radian ، Grad) انتخاب میکند و ماشینحساب کلیه ی اندازه های زوایایی را که به ماشین وارد می گردد یا در آن محاسبه می گردد در واحد انتخابی کاربر دریافت نموده و پاسخ میدهد همچنین واحد اندازهگیری زاویه در بالای صفحه قابلمشاهده میباشد (DEG,RAD,GRAD).
نکته: دکمه DRG تنها در مد FLOAT فعال میباشد.
محاسبه توابع مثلثاتی زوایا (Sin,Cos,Tan,Cot)
اینورس زوایا (Sin -1 , Cos -1 , Tan -1 , Cot -1 )
محاسبه هایپربونیک زوایا (hyp):
محاسبه عدد پی(Π):
تعيين تعداد ارقام معنیدار با نماد علمی و تعداد ارقام اعشارى بر روى صفحهی نمايش(MOD):
این حالت برای تعیین تعداد ارقام معنیدار حاصل از محاسبات به کار می رود. همان طور که میدانید تعداد ارقام معنیدار یک عدد، تعداد ارقام صحیح و اعشاری آن را شامل میشود. همچنین در انجام محاسبات رياضى اعداد حاصل از محاسبات ممكن است داراى چندين رقم اعشارى باشند كه ما مجبور میشویم، براى سادگى كار، فقط تعدادى از اين ارقام را نگاه داشته و مابقى را ضمن گرد كردن حذف نماييم .يعنى با تعيين تعداد ارقام اعشارى در پايان هر عمل محاسباتى ماشين به طور خودكار تعداد ارقام اعشار اضافى را گرد كرده و در روى صفحهی نمايش اعداد اعشارى حاصل را درست با همان تعداد رقمى كه تعيين شده است نمايش خواهد داد. با فشار دادن دکمه MOD منویی به کاربر نمایش داده میشود که شامل موارد (Normal , Fixed mode, Scientific mode, Engineering mode, Engineering SI mode) میباشد که کاربر با انتخاب نوع نمایش و تعداد ارقام اعشاری نظر را انتخاب میکند که نوع و تعداد ارقام در صفحه اصلی با استفاده از علائم (SCI(4), ENG(4), ESI(4), FIX(4), NORM) قابل نمایش است.
به صورت پیشفرض ماشینحساب در حالت Normal میباشد که در این حالت محدودیتها و حالتهای تعیین شدهای وجود ندارد و علامت ((NORM روی صفحهی نمایش ظاهر میشود.
كليد Exp (Exponential):
Exp به معنی « نما » میباشد ؛ پس اعداد نمايى را میتوانیم با استفاده از اين كليد به ماشینحساب وارد كنيم . همان طور كه میدانید اعداد بسيار بزرگ يا بسيار كوچك را به صورت نمايى از 10 مینویسند.
مثلاً میخواهیم عدد 14,500 ,000,000,000=1/45E13را بنويسيم:
اگر عدد فوق را به ماشين وارد كرده و کلید Exp را فشار دهید ماشين، عدد را به صورت 1/45E13نمايش خواهد داد. اما اگر بخواهيد خودتان عدد فوق را به صورت نمادى به ماشینحساب وارد کنید ابتدا باید عدد 1/45 را وارد کنید سپس کلید Exp را فشار دهید بعد عدد 13 را وارد کنید.
فرستادن عدد به حافظه(STO):
برای این منظور از دکمه [STO] استفاده میشود . این ماشینحساب دارای 6 حافظه میباشد که با حروف A B , C , D , E , F و به رنگ سبز نشان داده شدهاند .
مثال : قرار دادن عدد 5 در حافظه B : [5] [STO] [sin]=
بازخوانی عدد ذخیرهشده در حافظه(RCL):
از کلید [RCL] برای بازخوانی عدد ذخیرهشده در حافظه استفاده میشود .
مثال:بازخوانی عدد ذخیرهشده در حافظه B : = [RCL] [sin]
انجام عملیات روی اعداد ذخیرهشده در حافظه:
از دکمه [ALPHA] استفاده میشود.
مثال : فرض میکنیم بخواهیم دو عدد موجود در حافظههای B و C را در هم ضرب کنیم :
[ALPHA] [sin] [×] [ALPHA] [cos ] [=]
کلید پاک کردن حافظههای داخلی( M-CLR ):
این کلید حافظهها را پاك میکند.
آخرين جواب(آخرين حاصل يا عدد محاسبهشده)(ANS):
اين كليد مخفف كلمه Answerبه معناى جواب میباشد و با زدن آن آخرين عدد محاسبهشده يا نوشتهشده در روى صفحهی نمايش، بار ديگر نشان داده میشود و همچنین میتواند در محاسبات مورد استفاده قرار بگیرد. میتوانید هر نوع عمليات رياضى را بر روی آخرين جواب انجام دهيد.
اجرا ( اجرا كن، عمل كن)(=)
از این کلید برای اجرا و مشاهده نتیجه محاسبات و تبدیلها استفاده میشود.
بازخوانی تاریخچه عملیات(▼▲):
با استفاده از کلیدهای فوق میتوانید به تاریخچه عملیات انجامشده دسترسی داشته باشید این ماشینحساب قادر به نگهدار تا 50 تاریخچه عملیات میباشد.
جابجایی در صفحه نمایش(►◄):
با کلیدهای فوق میتوانید در صفحه نمایش حرکت کنید و نسبت به اصلاح یا اضافه کردن بخشی به محاسبات اقدام نمایید.
كليد پاك كردن( C ):
شما براى پاك كردن صفحهی نمايش از هر نوشته يا علامتى، حتى پيام خطا(Syntax error) میتوانید از اين كليد استفاده كنيد.
کلید حذف کردن(←):
این کلید برای پاک کردن نوشتههای روی صفحهی نمایش استفاده میشود. با هر بار زدن این کلید حرف یا عددی که خط تیرهی چشمک زن در کنار آن یا در زیر آن قرار دارد پاک میشود.
محاسبه فاکتوریل اعداد ( n! ):
برای به دست آوردن فاکتوریل یک عدد از این دکمه استفاده میشود .
محاسبه جایگشت (nPr):
مثال: P(5,2)=> 5 nPr2 = 20
محاسبه ترکیب (nCr):
مثال:C(5,2)=5 nCr 2 = 10
محاسبه مقدار عدد بتوان دلخواه (X Y):
محاسبه جذر عدد با فرجه دلخواه:(x√y)
محاسبه لگاریتم مبنای10(Log)
محاسبه لگاریتم طبیعی(Ln)
محاسبه عدد e بتوان دلخواه(e x)
ده بتوان عدد دلخواه (10 x)
برچسبها: راهنمای ماشین حساب
بازیابی رمز عبور اینستاگرام
اگر رمز عبور شما تغییر پیدا کرده و یا رمز عبور خود را فراموش کرده اید 4 روش برای بازیابی آن وجود دارد
1) بازیابی رمز توسط پیامک با استفاده از برنامه اینستاگرام
ابتدا برنامه اینستا گرام را باز کنید و عبارت Forgot your login را پیدا کنید
سپس در صفحه بعد گزینه Reset With SMS را بزنید و شماره موبایل خود (شماره ای که با آن در اینستاگرام رجیستر کرده اید و به اینستاگرام متصل کرده اید) را بدون وارد کردن عدد 0 اول وارد کنید
توجه داشته باشید که کد کشور 98 انتخاب شده باشد
بعد از آن اینستاگرام به شما پیامکی می فرستد که حاوی لینک بازیابی است
روی لینک کلیک کنید تا صفحه بازیابی باز شود
رمز جدید را 2 بار وارد کنید تا رمز شما تغییر یابد.
2) بازیابی رمز توسط یوزرنیم
اگر مطمئن هستید که اکانت شما به ایمیل متصل است ولی آدرس ایمیل را فراموش کرده اید از این روش استفاده کنید
در صفحه ورود روی گزینه Forgot password کلیک کنید
در صفحه بعد یوزر اکانت خود را وارد کنید و کد امنیتی را وارد کنید
بعد از کلیک روی دکمه Reset password در صفحه بعد قسمتی از ایمیل شما نمایش داده می شود و ایمیلی برای شما ارسال می شود
بقیه مراحل را در زیر دنبال کنید
3) بازیابی رمز توسط ایمیل با استفاده از برنامه اینستاگرام
مر حله 1 و 2 از روش اول را طی کنید و اینبار گزینه Reset with email را بزنید و در صفحه بعد ایمیلی که با آن در اینستاگرام رجیستر کردید را وارد کنید
بعد از آن ایمیل برای شما ارسال می شود
روی دکمه Reset password کلیک کنید تا صفحه برای شما باز شود
رمز جدید را وارد کنید تا بعد از ثبت اینستا گرام ایمیلی به شکل زیر برای شما ارسال کند
4) بازیابی رمز توسط ایمیل با استفاده از سایت اینستاگرام
برای اینکار سایت instagram.com را باز کنید
روی دکمه Forgot کلیک کنید تا صفحه باز شود
آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا ایمیل به شما ارسال شود.
رمز جدید را وارد کنید.
بعد از آن اینستاگرام رمز را تغییر داده و ایمیلی به شما ارسال می کند.
برچسبها: بازیابی رمز عبور اینستاگرام




















